Cinemaissí – Latinalaisen Amerikan elokuvafestivaali 22.-26.10.2014

Latinalaisen Amerikan elokuvafestivaali Cinemaissi tulee jälleen! Kaikki siis sankoin joukoin nauttimaan latinalaisamerikkalaisesta elokuvasta 22.-26.10.2014!

Tässä muutamia poimintoja ohjelmatarjonnasta:

Azul y no tan rosa (“Blue and Not So Pink” – fiktio, VEN , 113 min , K-12)

Diego, huippuvalokuvaaja päättää virallistaa suhteensa miesystävänsä Fabrizion kanssa. Yllättäen kuvioihin palaa Diegon teinipoika, Armando, joka on asunut viimevuodet Espanjassa kaukana isästään. Täysin erilaisissa maailmoissa eläneet isä ja poika joutuvat ponnistelemaan kovasti yrittäessään ymmärtää toistensa elämää ja ajatuksia, Tunnemyskyn keskellä Diegon elämä heittää volttia, kun homokammoinen radikaaliryhmä pahoinpitelee Fabrizion, joka sen seurauksena vaipuu koomaan.

Linkki

Madam Baterflái (“Madam Baterflái” – dokumentit , ARG , 77 min , K-15)

Elokuva esittelee meille täydellisen luonnollisessa valossa neljä transvestiittia ja yhden transsukupuolisen; neljä täysin erilaista ja eri yhteiskuntaluokista tulevaa ihmistä. He päästävät katsojan rohkeasti lähelle, paljastavat jokapäiväisen elämän ja tunteiden kirjon, joka on samanlainen kuin kenellä tahansa. Madame Baterflái haastaa katsojan kysymällä, miten muu maailma saataisiin ymmärtämään näitä neljää? Miten poistaa kuilu, joka erottaa heidät muista ihmisistä? Elokuva kohoaa ylistykseksi rakkaudelle ja vapaudelle.

Linkki

7 Cajas (“7 Boxes” – fiktio , PAR , 2012 , 105 min , K-13)

Asuncionin suurimalla torilla Mercado 4:ssä on +40 lämmintä. 17-vuotias tavaralähetti, Victor, katsoo haltioissaan tv:tä haaveillen suosiosta. Haaveensa toteuttamiseksi, hän suostuu kuljettamaan seitsemän salaperäistä laatikkoa 100 dollarin palkkiota vastaan. Markkinoiden kahdeksan korttelin lävitse kulkeminen ei pitäisi olla tehtävä eikä mikään, mutta tässä labyrintissa kaikki on mahdollista: Victor ryöstetään, häntä ajetaan takaa, hänet otetaan kiinni ja on ilmeistä, että lastissa on jotain, mitä kaikki tavoittelevat. Toimintatrilleri paragualaisittain.

Linkki

Luminaris (“Luminaris” – lyhytelokuvat , ARG , 2011 , 6 min , -S-)

Maailmassa, jossa valo rytmittää päivittäistä elämää, eräällä miehellä on suunnitelma, miten muuttaa asioiden kulkua. Luminaris on valon, huumorin ja tangon juhlaa.

Linkki

Tutustu koko elokuvafestivaalin ohjelmistoon osoitteessa: http://www.cinemaissi.org/2014/fi/classes/

Liput opiskelijahintaan 6 euroa / kpl (normaalihinta 8 euroa / kpl).

This entry was posted in Aiheeton. Bookmark the permalink.