Tulossa suurmielenosoitus opintotukileikkauksia vastaan -Terveisiä HYY:ltä

Suomen hallitusohjelmaan kirjattu tavoite pidentää työuria on juuri  nyt työn alla, ja tällä hetkellä niitä ollaan pidentämässä lähinnä alkupäästä. Opiskelijoiden halutaan siis valmistuvan entistäkin nopeammin.

Tilanne on erittäin kriittinen ja jokaista opiskelijaa – myös tulevia opiskelijasukupolvia – koskeva. Käytännössä valmistumispaineita pyritään luomaan erilaisilla opintotukeen koskevilla rajauksilla. Opintotukea kaavaillaan entistä lainapainotteisemmaksi tai aikaa, jolloin opintotukea voi nostaa, saatetaan lyhentää nykyisestä. Hallitus päättää opintotuen tulevaisuudesta kehysriihessään 21.3. alkaen. Lainapainotteisuutta kannattavat uskovat, että se on tehokas tapa lyhentää sinunkin opintoaikaasi.

MITÄ VOIT TEHDÄ?
Tule suurmielenosoitukseen 20.3. (kokoontuminen klo 13 Senaatintorilla) ja ota kaikki kaverisi mukaan. Jos toimit jossain järjestössä, suosittelemme että järjestätte yhteislähdön. Silloin useampi todennäköisesti lähtee mukaan. Annamme lisätietoa mielenosoituksesta heti, kun suunnitelmat alkavat hahmottua. Mielenosoituksen Facebook -tapahtumasivu.

Ota yhteyttä kansanedustajiin. Tiedätkö, mitä mieltä oma suosikkipuolueesi on asiasta? Kansanedustajille pitää kertoa, että tämä on tärkeä asia ja että odotamme heiltä fiksuja päätöksiä. Voit esimerkiksi lähettää kansanedustajille sähköpostia, osoitteet löytyvät eduskunnan nettisivuilta.

Lähde: HYY

This entry was posted in Aiheeton. Bookmark the permalink.