Opiskelijahaku ryhmämentorointiin 2020–2021 on nyt auki!

Jo kymmenen vuotta toimineen ryhmämentorointiohjelman kausi 2020–2021 käynnistyy marraskuussa. Monitieteisen ohjelman viimeinen hakupäivä opiskelijoille on sunnuntaina 11.10. Ryhmät täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä, joten kannattaa toimia nopeasti!

Ryhmämentoroinnissa opiskelijat, eli aktorit,  pääsevät pohtimaan mentorinsa johdolla esimerkiksi uramahdollisuuksiin, työnhakuun ja omiin vahvuuksiinsa liittyviä asioita. Lisäarvona ryhmämuotoisessa mentoroinnissa on se, että se tarjoaa mahdollisuuden saada vertaistukea myös muilta opiskelijoilta.

Palaute aiemmilta vuosilta on ollut erittäin myönteistä: joka vuosi liki 100 % ohjelmaan osallistuneista mentoreista ja opiskelija-aktoreista suosittelee kokemusta muillekin!

Mentorointi antoi minulle parempaa tietämystä omista vahvuuksistani ja monia uusia ideoita töiden hakemiseen ja työelämätaitoihin, kommentoi viime kaudella ohjelmaan osallistunut aktori.

TÄNÄ VUONNA VERKOSSA JA VALITTAVANA 40 MENTORIA

Jo kymmenettä kertaa käynnistyvän ryhmämentorointiohjelmaan viimeinen hakupäivä on 11.10.2020. Ryhmät täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä, ja samassa yhteydessä tulee palauttaa ennakkotehtävä. Tänä vuonna ohjelma järjestetään pääsääntöisesti etänä, joten voit osallistua ohjelmaan mistä vain.

Ohjelma sisältää seuraavat tapahtumat:

• Mentoreiden ja aktoreiden kyselytunnit 18.11.2020 (aktorit klo 16–17)
  • Ohjelman käynnistystilaisuus 25.11.2020 kello 17.00–19.00.
  • Ryhmän kanssa sovitut tapaamiset n. kerran kuukaudessa (5–6 kertaa).
  • Ohjelman päätöstilaisuus toukokuussa 2020.

Kauden 2020–2021 ryhmämentorointiohjelmassa on tarjolla ennätykselliset 40 mentoria. He ovat yhteiskunnan eri aloilla vaikuttavia yliopistomme alumneja, joita yhdistää opintotausta Helsingin yliopistossa ja halu jakaa osaamistaan opiskelijoille. Ryhmämentoroinnin blogisivustolta löydät lisätietoa mentoroinnista ja mentoreiden esittelyt.

Ohjelma tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden pohtia omia työhön liittyviä toiveitasi ja saada sparrausta alumnimentoreiltahae siis mukaan ryhmämentorointiin!

Katso aiempina vuosina osallistuneiden kokemuksia:

Ryhmämentoroinnin toteuttaa urapalvelut yhteistyössä Helsinki Alumni -verkoston kanssa.