HOL:n kevätseminaari Helsingissä 21.-22.2.

Historian Opiskelijain Liiton puolesta toivotamme teidät tervetulleiksi HOL:n KEVÄTSEMINAARIIN Helsingissä 21-22.2 – teemana HISTORIAN VAIHTOEHTOISET TULKINNAT.

Varsinaisen seminaari-osuuden lisäksi viikonlopun aikana järjestetään vapaamuotoinen illanvietto kuppalassa, sekä HOL:n sekä sen väistyvän ja uuden hallituksen kokoukset. Ilmoittautua ei tarvitse saati aikatauluista liikaa huolehtia – tule paikalle kun ehdit. Viikonloppu tarjoaa kiinnostavia puhujia, historia-alan opiskelijoita eri puolelta maata sekä yleista hauskanpitoa vanhojen tai uusien tuttavien seurassa. Ja mikä parasta, koko hupi ei maksa pennin hyrrää. Tämänkin tapahtuman tekevät sen osallistujat: juuri sinut tarvitaan mukaan.

Seminaari (La 21.2)
Yliopiston päärakennus, Auditorio VII (Sisäänkäynti Unioninkadun puolelta)

10.00 Seminaarin avaus
10.15 VTT Joni Krekola: Lenin ja Suomi
11.00 FT Tapani Hietaniemi: Aihe ei vielä varmistunut
11.45 Kahvitauko
12.15 Professori Matti Peltonen: Satavuotias suomalaisen viinapään myytti
13.00 Akavan Erityisalat esittäytyy
13.30 SVAL esittäytyy

Illanvietto Kuppalassa alkaen 18.00 (Snellmaninkatu 14, Valtiotieteellisen tiedekunnan sisäpihalla, kellarikerros)

Iltaa ei pelkästään istuta pois – luvassa on paljon muutakin: tutustumista ystäviimme kehittyvien maakuntien suomesta, kilvoittelua siitä, mistä löytyvät parhaat ja kauneimmat historian opiskelijat, elävää musiikkia(!) sekä taatun herooisia yksilö- ja joukkuesuorituksia: täällä ei todellakaan kokoonnu mikään divarijengi vaan Suomen rautaisen ylioppilasnuorison ehdoton eliitti. Näitä hippoja et halua jättää väliin – tule mukaan, tuo kaverisikin.

HOL kokoustaa (Su 22.2)

Kannula (Hietaniemenkatu 14B)