Erasmus-vaihdon toinen hakukierros

Hyvät yhteiskuntahistorian opiskelijat!

Erasmus-vaihdon toinen hakukierros alkaa tänään 14.3. ja päättyy maanantaina 28.3.2011. Vaihtoon haetaan edelleen lukuvuodeksi 2011-2012, syksyksi 2011 tai kevääksi 2012. Hausta saa tarkempia tietoja
tiedekunnan sivuilta

.

Toisen kierroksen haussa on mahdollista hakea kaikkia jäljelle jääneitä tiedekunnan paikkoja. Mahdollisuuksia paikan saamiseen epäilemättä lisää se, että on suorittanut opintoja kyseiseen oppiaineeseen.

Yhteiskuntahistorian osaston vaihtopaikkoja täytettiin ensimmäisellä
kierroksella varsin vähän. Paikat Bochumissa, Bielefeldissä, Hampurissa,
Clermont-Ferrandissa, Dijonissa ja Madridissa ovat edelleen täytettävinä. Lontoossa on vaihtokuukausia jäljellä 30 ja Genevessä 9. Tietoa näistä paikoista löytyy
osaston kotisivulta

.

Haku tapahtuu tietojärjestelmässä, josta löytyy ohjeita
tiedekunnan sivuilta

. Ohjeita hakulomakkeen täytöstä löytyy tiedekunnan sivulta (http://www.helsinki.fi/valtiotieteellinen/opiskelu/kansainvalisyys/Tek_hakuohjeet2009-2010.pdf) tai
Almasta

. Niihin kannattaa tutustua kunnolla ennen kuin ryhtyy täyttämään hakulomaketta.

Hakemukseen tarvitaan liitteiksi:

1. perustelukirje siitä, miksi haluaa vaihtoon juuri kyseiseen paikkaan
  2. opintosuoritusote
  3. opintosuunnitelma vaihtoyliopistossa (opinto-oppaita on helpointa katsella
    vaihtoyliopistojen kotisivuilta, joilla on tällä hetkellä vain tämän vuoden oppaat)
  4. mahdolliset kielitodistukset

Perustelukirjettä ja opintosuunnitelmaa kannattaa miettiä etukäteen.

Valmis hakemus yhteiskuntahistorian vaihtopaikkoihin toimitetaan allekirjoituksineen ja liitteineen minulle paperisessa muodossa viimeistään tiistaina 29.3.2011 kello 12. Ja hakemukset muiden oppiaineiden vaihtopaikkoihin tietenkin kyseisen aineen vaihtokoordinaattorille – ja ajoissa.

Lisätietoja vaihdosta voi kysellä minulta.

terveisin
Tauno Saarela