Helsingin yliopiston Psykiatrian erikoislääkärikoulutuksen eriytyvän vaiheen seminaarit, syksy 2023

Psykiatrian erikoislääkärikoulutuksen eriytyvän vaiheen alkuun kuuluu kaksivuotinen syventävä seminaarikoulutus, johon osallistuminen on erikoistumiskoulutuksessa oleville pakollista.

Seminaarit toteutuvat keskiviikkoisin klo 13.00–15.15 pidettävinä kahden luennon webinaareina Microsoft Teamsilla.

Jokainen yksittäinen seminaarikerta koostuu kahdesta eri moduuliin kuuluvasta luennosta. Osan luennoista pitävät vastuukouluttajat ja osan ulkopuoliset luennoitsijat.

HUOM!

• Puolipäiväseminaareissa osallistumisen edellytyksenä on ennakkotehtävien suoritus Moodlessa.
  • Puolipäiväseminaari pidetään lähiopetuksena Psykiatriakeskuksen Sibelius-salissa, jos toisin ei mainita.
16.8.2023 Mielialahäiriöt ja itsetuhokäyttäytyminen, prof. Erkki Isometsä (moduuli I)
Ahdistuneisuushäiriöiden psykodynaaminen psykoterapia, EL psykoterapeutti VET Leena Jaakkola (moduuli II)
30.8.2023 Mielialahäiriöpotilaan toiminta- ja työkyvyn arviointi, prof. Erkki Isometsä (moduuli I)
Psyyke ja sooma: endokrinologia, immunologia ja autonominen hermosto, prof. Tiina Paunio (moduuli II)