Suomen havainnoijat valmiina

ipp

Suomessa lähes 300 havainnoijaa on koulutettu havainnoimaan varhaiskasvatuksen arkea. Havainnoitavat osa-alueet ovat päivähoidon yleinen toiminta, lasten toiminta, lasten huomion suuntautuminen, lasten fyysinen aktiivisuus, lasten sitoutuneisuus, lasten tunteet, sosiaalinen orientaatio sekä lähimmän kasvattajan toiminta. Tammi-toukokuussa 2015 joka minuutti jossain päin Etelä-Suomea tehdään neljä satunnaisotantaan perustuvaa havainto lapsen toiminnasta päivähoidon arjessa. Kiitokset havainnointikoulutukseen osallistuneille paneutuneesta ja vastuullisesta osallistumisesta! Kuvassa osa Helsingin havainnointikoulutuksen osallistujista. Muut koulutuspaikkakunnat olivat Hämeenlinna ja Turku.

2 thoughts on “Suomen havainnoijat valmiina

1. Hei jos sattuu olemaan sairaana ja estynyt ennalta annettuna havainnointipäivänä miten toimin?