Uusimpia tutkimustuloksia Kasvatustieteen päivillä

Kasvatustieteen päivät 2016 keräsi Turun yliopistoon satoja kasvatusalan tutkijoita ja työntekijöitä. Konferenssin otsikon (“Eriarvoistuva maailma – tasa-arvoistava koulu?“) alle mahtui kahden täyden päivän verran mielenkiintoista ja ajankohtaista, yhteiskunnallisesti painottunutta tutkimustietoa kasvatustieteiden kentältä. Transit-tutkimuksen uusimpia tuloksia esiteltiin yleisölle usean esityksen voimin. Esityksiin pääset tutustumaan allaolevien linkkien kautta!

Liila Holmberg: Suomalais- ja maahanmuuttajataustaisten nuorten tulevaisuusodotukset

Marja-Liisa Mäkelä: Maahanmuuttajatyttöjen aktiivinen toimijuus koulusiirtymistä puhuttaessa

Minna Saarinen: Vertaissuhteiden merkitys maahanmuuttaja- ja suomalaistaustaisten nuorten koulutusvalinnassa yhdeksännen luokan yhteishaun aikana

Tuomas Zacheus: Yhdeksäsluokkalaisten kiusaamisen, syrjinnän ja rasismin kokemuksia Turussa ja pääkaupunkiseudulla