Kestävyyskurssin uusi selailuversio on avattu – tervetuloa tutustumaan oppimateriaaleihin

(You can find the English version of this post here)

Helsingin yliopiston Kestävyyskurssin (SUST-001) uusi selailuversio löytyy Digicampus.fi -alustalta. Selailuversio perustuu syyslukaudella 2023 käyttöönotettuun kurssiversioon 3.0 Bluefin Tuna ja se on tarkoitettu Helsingin yliopiston henkilökunnalle opiskelijoiden Kestävyyskurssiin tutustumiseen. Kurssialueelle pääsee kirjautumalla Digicampus.fi -alustalle oheisella linkillä ja salasanalla:

Enrolment key: SustPreview23

Kestävyyskurssiin on rakennettu paljon uusia ominaisuuksia, joihin voi tutustua selailuversiossa:

• Kurssi on asynkroninen eli sen voi suorittaa omassa tahdissa.
  • Kurssiin on lisätty uusia toimintoja oppimisen itsesäätelyn ja yhteissäätelyn tukemiseksi: Digicampuksen Moodle lähettää automaattisia opettajan ennakolta suunnittelemia sähköpostiviestejä opiskelijalle sen mukaan, miten opiskelija etenee kurssilla. Opettajan videoviestit on ennakolta nauhoitettuja. Tässä hyödynnetään Digicampuksen Moodlen Re-engagement -lisäosaa.  Opiskelijat ilmoittautuvat kurssin alussa edelleen ryhmiin ja tekevät projektityötä monitieteisissä ryhmissä.
  • Kurssin sisällöt ovat monikielisiä: opiskelija voi vaihtaa pakollisten tehtävien ja ohjeistusten kieltä suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi. Tässä hyödynnetään Digicampuksen Moodlen ”Multi-language content filter” -lisäosaa.
  • Tavoitteena on ollut rakentaa opiskelijoiden välistä vuorovaikutusta ja yhdessä rakennettua tietoa painottava konnektivistinen verkkokurssi (cMOOC).

Kurssin selailuversiosta ei rekisteröidä opintopisteitä, ja kurssin keskustelutehtävät ovat suljettuja. Selailuversion avulla voi kuitenkin tutustua laajaan kurssilukemistoon, videoihin ja monivalintatehtäviin. Moduulien lukitukset on selailuversiossa avattu. Helsingin yliopiston opiskelijat voivat ilmoittautua syys- ja kevätlukukauden kurssitoteutuksiin Sisussa. Kuka tahansa voi osallistua kurssille Avoimen yliopiston kautta. Syyslukukauden 2023 periodissa II noin 700 opiskelijaa rekisteröityi Kestävyyskurssille. Voit tutustua kurssin sisältöihin myös oheisesta videosta.