Fuksiketju

Hei uudet opiskelijat!

Tätä postausta kommentoimalla voitte ilmoittautua vapaaehtoisiksi Avoimet ovet –tilaisuuden pieniin tehtäviin, josta mainittiin fuksikirjeessä. Suoraan kirjettä lainaten:

Tarjolla on seuraavat nakit, joista mihinkään ei tarvita sen kummempaa työkokemusta ja joista jokainen tehdään yhteistyössä vanhempien opiskelijoiden kanssa:
  • Basaari-kirpputorin hoitaminen
    Tarvitsemme yhteensä neljä työntekijää, joista kaksi työskentelee aikavälillä 12–15 ja kaksi aikavälillä 15–18.
    1215: Jenni, Turo
    15–18: Janika
  • Oppiaineiden esittelypöytien kokoaminen kello 10 ja purkaminen kello 18
  • 10: Turo

• Käsiohjelmien jakaminen ja vierailijoiden opastaminen Topelian portilla
  • Haussa on kaksi työntekijää aikavälille 12–15 ja kaksi aikavälille 15–18.

12–15: Kirsti ja Taija
    15–18: Salla

Mikäli haluat siis ilmoittautua johonkin yllämainituista tehtävistä, vastauksessasi olisi hyvä olla nimi, tehtävä johon ilmoittaudut ja kellonaika, jolloin olet käytettävissä.

Ilmoittautumisen lisäksi postausta kommentoimalla voi esittää opintoihin tms. liittyviä kysymyksiä tuutoreille tai herätellä keskustelua muiden fuksien kanssa, mitä nyt mieleen tuleekin.

16 replies on “Fuksiketju”

Salla: Laitan sut tonne klo 15-18:n vuoroon, kiitos avusta!

Kursseille kerkeää kyllä vielä ilmoittautua mainiosti ja sitä tosiaan käydään orientaatioviikon aikana, keskiviikkona näin näillä näkymin.

Moi! Taas yksi uusi japanologian fuksi täällä!
Voin kantaa korteni kekoon ja ilmottautua vapaaehtoiseksi, esim tonne käsiohjelmien jakoon ja vieraiden opastukseen. Kimonokin löytyy, tulis kerrankin sille käyttöä! :D

Itse en oo vielä ilmottautunut kursseille, kai sen kerkeää tehdä sit ens viikolla? Tuntuu että oon aika pihalla kaikista noista ilmottautumisjutuista vielä tässä vaiheessa..

Okei! Ilmoittauduin vain kursseille joiden suoritus on varmaa. En millekään sellaisille mistä en ole varma voiko suorittaa nyt jne.

Kirsti: Kunhan et ilmoittautunut kielikeskuksen kursseille ekaan periodiin niin pitäis olla ihan ok. (Syy: Fuksit saavat osallistua kielikeskuksen kursseilla toisesta periodista eteenpäin.) Weboodia ja muuta siihen liittyvää katotaan vielä fuksiviikolla kaikki yhdessä.

Onko muut fuksit jo ilmoittautuneet kursseille? Mä ilmoittauduin jo muutamalle!^^Kai niin saa tehdä?=O

Moi, voisin ilmoittautua tuohon oppiaineiden pöytien kokoamiseen ja voisin myydä tuossa basaarissakin tuolloin 12-15 tarpeen vaatiessa, jos nuo kaksi eivät mene päällekäin:D.

Hei! Yksi japanologian fuksi lisää täällä :) Voisin tulla tuota basaari-kirpputoria hoitamaan klo. 12-15, kun siinä vuorossa ei vielä näytä olevan vapaaehtoisia. Muutkin hommat käy jos tuo on jo varattu.

Janika, laitan sut tonne basaariin siis klo 15-18. Kiva että pääset jelppimään. :)

Mäkin voisin tulla jelppimään vaikka basaarikirppiksen hoitamiseen klo 15-18. En ole fuksi, vaan edelleen toisinaan aika pihalla oleva tuutor! :) Mulle voi myös nakittaa jotain muita juttuja, jos toi ei käy.

Kirsti, sinuna mailaisin hänelle osoitteeseen yukako.uemuraAThelsinki.fi ja kysyisin.

Onko tämä Uemura -sensei tavattavissa jo nyt elokuussa ennen lukuvuoden alkua?

Niina: ups, mä en ollut huomannut sitä tekstiä merkinnässä. Se oli liian isolla, tai jotain. xp

Mun pitää hyväksyä uusien kommentoijien ekat kommentit ennen kuin ne näkyy täällä, mut teen sen aina sitä mukaan kun mulle tulee mailiin siitä ilmotukset.

Outia korjatakseni, ketju on tarkoitettu juurikin tällaisille kysymyksille. Vältytään siltä, että tuutorit joutuisivat vastaamaan samoihin kysymyksiin useaan kertaan.

Laitan Kirsti sut kello 12 alkavaan vuoroon. Kiva kun tulet auttamaan. :)

Hei Kirsti,

Vastaan tuutoreiden puolesta tuohon japanin opiskelua koskevaan kysymykseen, kun olen itsekin japanin opiskelija. Tuutorit saa luultavasti paremmin kiinni lähettämällä heille sähköpostia (osoitteet löytyy blogin yläreunan fuksisivuilta).

Jokainen tilanne on yksilöllinen, niin en osaa sanoa voitko aloittaa suoraan Japani 2 kurssilla, mutta tiedän kyllä laitoksella ihmisiä joilla on ollut samantyyppisiä tilanteita. Sen voitko aloittaa suoraan Japani 2:ssa päättää Yukako Uemura-sensei, joten kehottaisin menemään puhumaan hänen kanssaan. Hänellä on vastaanotto ma 14-15 huoneessa B113 Topeliassa (ei ennakkoilm.). :)

Hei! Voisin ilmoittautua tuohon käsiohjelmien jakoon ja vieraiden opastukseen. Sopiva asukin olisi. Kumpi vuoro vaan käy, mutta 12-15 ehkä parempi.
Minulla olisi myös kysyttävää tuutoreille, etenkin japanin opiskelijoille: Aloitan japanin tutkimuksen opiskelun, mutta olen opiskellut japania melkein 7 vuotta ja ollut siellä vaihdossa lukiossa. Olen myös suorittanut japanin tasokokeen tason 3. Onko siis pakko istua japani 1 -kurssilla vai voiko sen suorittaa tenttimällä ja mennä suoraan japani 2 -kurssille? Onko kokemusta tällaisesta tilanteesta? Ei kauheasti innostaisi istua japanin alkeissa, mieluummin menisin opinnoissa suoraan eteenpäin. Kertokaa jos tiedätte, asia vaivaa!

Comments are closed.