Julkaisut
Can autonomous learning support students’ self-regulatory strategies and self-efficacy beliefs and develop students’ academic writing?
Mickwitz, Å., 4 joulukuuta 2019, (Jätetty) julkaisussa : Language Learning in Higher Education.
Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
De la notion de source à la transcendance textuelle du texte pour comprendre Soumission de Michel Houellebecq
Riippa, A. S., 2019, julkaisussa : Neuphilologische Mitteilungen. s. 25-37
Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Focus on management and leadership in language centres: The needs and challenges of a language centre director
Rontu, H., Tuomi, U-K., Gekeler, P., Perez Guillot, C. & Schaffner, S., lokakuuta 2019, julkaisussa : Language Learning in Higher Education. 9, 2, s. 351-370 20 Sivumäärä
Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Italiano per passione
Meurman, S., Imperato, C. & Kuusela, K., marraskuuta 2019, 1. painos toim. Helsinki: Finn Lectura. 264 Sivumäärä
Tutkimustuotos: Kirja/raportti › Kirja › Ammatillinen
Itsensä johtaminen strategiana ja kokemuksena
Niinivaara, J., 21 syyskuuta 2019, Johtamisen psykologia. Pietiläinen, V. & Syväjärvi, A. (toim.). 2., uudistettu painos toim. Jyväskylä: PS-kustannus, s. 39-73
Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Itänaapurissa venäjän kieli ja kirjallisuus ovat kaksi eri oppiainetta: The Russian language and literature are two separate subjects in the eastern neighbor
Shestunova, T. & Yli-Piipari, M., tammikuuta 2019, julkaisussa : Virke : äidinkielenopettajain liiton jäsenlehti.. 2019, 1, s. 16-17 2 Sivumäärä
Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Ammatillinen
Kieli osana työkalupakkia: Oikeustieteen opiskelijoiden englannin oppiminen työelämässä
Lehtonen, T. H., 2019, Kielenoppiminen luokan ulkopuolella. Kotilainen, L., Kurhila, S. & Kalliokoski, J. (toim.). Helsinki: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, s. 328-352 24 Sivumäärä (Tietolipas ; nro 262).
Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Multimodaalinen litterointi keskustelunanalyysissa
Harjunpää, K., Mondada, L. & Svinhufvud, K., 2019, julkaisussa : Puhe ja Kieli. 39, 3, s. 195-220 26 Sivumäärä
Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Rhythm in Black & White: Helping L2 Writers Hear and Speak on the Page
Graves, P., 2019, julkaisussa : Scriptum : Creative writing studies . 6, 1, s. 40-78 39 Sivumäärä
Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Trygghet och talängslan: Studenters akademiska emotioner under en kurs i retorik
Mickwitz, Å. M., 20 toukokuuta 2019, (Hyväksytty/In press) Kielikeskuksen julkaisusarja. (Kielikeskuksen julkaisusarja).
Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Työskentelyongelman määrittely opintopsykologin vastaanotolla
Vehviläinen, S. M. & Svinhufvud, K. E., 21 helmikuuta 2019, julkaisussa : Psykologia. 53, 05–06/2018, s. 362–385 24 Sivumäärä
Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Variation in the Use and Norms of English Verb Forms: A Study of Finnish University Students and Teachers
von Boehm, S., 29 toukokuuta 2019, Helsinki: University of Helsinki, Language Centre. 291 Sivumäärä
Tutkimustuotos: Opinnäyte › Väitöskirja
Venäjää farmaseuteille – erityisalan kielitaitoa alkeista
Mäkäläinen, H., 4 joulukuuta 2019, julkaisussa : Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kieliverkoston verkkolehti. 10, 7
Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Ammatillinen
Konferenssit
DaF-Tag Helsinki
Christian Niedling (Osallistuja)
Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Public Talks
Bremer Symposium 2019
Tia Patenge (Puhuja: esitelmän pitäjä)
Sampo aus der Perspektive der fenno-karelischen Sänger
Christian Niedling (Puhuja)
Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
TIEDEPÄIVÄ – VETENSKAPSDAGEN – RESEARCH DAY: Theories for the genesis of an epic: The research positions of Karl Lachmann and Andreas Heusler to the Nibelungenlied reviewed from the Sampo epics perspective.
Christian Niedling (Puhuja)
Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
Russian minors learning Finnish negation during transitional school year
Marjo Yli-Piipari (Puhuja), Maria Ahlholm (Puhuja), Päivi Juvonen (Puhuja)
Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
Kysymyslauseiden intonaatio suomenkielisten ranskan oppijoiden puheessa
Anne Riippa (Puhuja), Mari Wiklund (Puhuja)
Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
Käänteisesti ja yhdessä – Puheviestintää tehokkaasti ja monimuotoisesti
Janne Niinivaara (Puhuja), Katariina Hollanti (Puhuja), Maiju Ranta (Puhuja)
Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
Vertaispalaute ammatillisena ja yhteisöllisenä kehittäjänä
Janne Niinivaara (Puhuja), Riikka Järvelä (Puhuja)
Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
Monikielisen opiskelijaryhmän kielenopetus ja ymmärtämisen tukeminen
Minna Intke-Hernandez (Puhuja)
Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Kutsuesitelmä
Creating Linguistically-Inclusive Environments: The International Student Experience
Deborah Clarke (Puhuja)
Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
Digitalisaation vuosikymmen: Strategiaa, pedagogiikkaa ja kädestä pitämistä
Janne Niinivaara (Puhuja)
Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
Language professionals as regulators of academic discourse – The production of language quality
Hanna-Mari Pienimäki (Puhuja)
Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
Exploring L2 academic writers’ self-beliefs through first-year university students’ reflective journals
Tuula Lehtonen (Puhuja), Laura Mendoza (Puhuja)
Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
KiVAKO_ Finnlands Projekt zur Förderung der Fremdsprachenkenntnisse an Hochschulen
Christian Niedling (Puhuja), Claudia Rehwagen (Puhuja)
Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
Kielenoppimisen ohjaus verkossa opettajan ja oppijan kokemana
Minna Intke-Hernandez (Puhuja), Heidi Mäkäläinen (Puhuja), Frederic Nozais (Puhuja)
Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
The Roles of Meta-cognitive and Meta-emotional Subjectivity in Shaping Language Learning in an Autonomous Context
Sandro John Amendolara (Puhuja)
Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
Motherhood as site for language socialization
Minna Intke-Hernandez (Puhuja)
Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
On Topic: Themed Courses in Academic & Professional Communication in English
Michele Simeon (Puhuja)
Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
Peer Group Mentoring: The Helsinki Experience
Kenneth Kidd (Puhuja), Leena Katariina Karlsson (Puhuja)
Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Kutsuesitelmä
Lesung: Deutschland meine, Heimat Finnland mein Zuhause
Petra Schirrmann (Puhuja)
Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Kutsuesitelmä
Bilingual bachelor degrees at the University of Helsinki – developing pedagogical support for teachers
Åsa Mickwitz (Puhuja), Dragana Cvetanovic (Puhuja), Heini Lehtonen (Puhuja), Auli Toom (Puhuja)
Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
Vertaispalaute ammatillisena ja yhteisöllisenä kehittäjänä
Janne Niinivaara (Puhuja), Riikka Järvelä (Puhuja)
Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
Kieleillen lukemaan ja kirjoittamaan
Minna Intke-Hernandez (Puhuja)
Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Kutsuesitelmä