Yleiset kielilinkit (General language links)

Yleisiin kieliinkkeihin on koottu sekä kieltenopiskeluun yleisesti liittyvää aineistoa että sivuja, jotka liittyvät useisiin eri kieliin.

BBC Languages

BBC World Service

Dialang
Kielitaidon tason testausohjelma. Voit kokeilla taitojesi riittävyyttä lukemisessa, kirjoittamisessa, kuuntelussa, rakenteissa ja sanaston hallinnassa. DIALANGin 14 kieltä ovat englanti, espanja, hollanti, iiri, islanti, italia, kreikka, norja, portugali, ranska, ruotsi, saksa, suomi ja tanska.

Euromobil
Vaihto-opiskelua tukeva multimediapohjainen kielenoppimisohjelma, jonka voi ladata omalle tietokoneelleen. Opiskeltavat kielet alkeistasolla (tukikielenä englanti): portugali, puola, romania, suomi, tsekki, unkari. Jatkotason yksikieliset ohjelmat seuraavilla kielillä: englanti, ranska ja saksa.

Europassi
Tietoa ja ohjeita europassista. Europassin avulla opiskelijat ja työntekijät voivat osoittaa osaamisensa ja pätevyytensä työmarkkinoilla ja koulutuksessa. Europassissa yhdistyy viisi asiakirjaa, jotka on kehitetty helpottamaan opiskelijoiden ja työntekijöiden liikkuvuutta Euroopassa.
Opetushallitus

European Centre for Modern Languages
Centre Européen pour les Langues Vivantes
Euroopan neuvoston alainen keskus, jonka tarkoitus on edistää kielten osaamista Euroopassa.

FSI Language Courses
USA:n Foreign Service Instuten laatimaa kielikurssimateriaalia, joka on vapaasti käytettävissä verkossa. Myös harvemmin opiskeltujen kielten materiaaleja.

iLoveLanguages
Erittäin monipuolinen kokoelma kieliin ja kielten opiskeluun liittyviä linkkejä.

Kaleidoskooppi
Kaleidoskooppi auttaa analysoimaan, millainen kieltenoppija olet.

Kielitivoli
Opetushallituksen tukema valtakunnallinen hanke koululaisten vieraiden kielten opiskelun monipuolistamiseksi. Verkkosivusto tarjoaa kiinnostavaa tietoa kielivaihtoehdoista sekä nettipelejä, joiden avulla voi tutustua saksaan, ranskaan, venäjään ja espanjaan.

Kielivinkki
Kielivinkki vinkkailee useasta eri vinkkelistä, miten voit kehittyä kielenoppijana. Hyödyllistä luettavaa, oli opiskeltava kieli mikä hyvänsä.

Language Online: Free Foreign Language Resources
Suuri määrä eri kielten linkkejä. Kaikki mantereet ja tavalliset, eksoottiset ja jopa uhanalaiset kielet edustettuina. Myös kielten opettamiseen ja kielitieteeseen liittyviä linkkejä.

Lingu@net Europa Plus
Monipuolinen keskus kielten oppimiseen. Mahdollisuus mm. analysoida omaa kielitaitoa ja kehittää oppimistapoja.

Nätkurser
Ruotsalainen sivusto, jolle on kerätty eri kielten opiskeluun liittyviä linkkejä.

Opettaja.tv
Teemapaketteja useista eri kielistä; laaja valikoima tehtäviä, jotka on jaoteltu osioihin, esim. rakenteet ja sanasto, puheen tai tekstin ymmärtäminen, kalligrafia jne.

Resurscentrum
Pohjoismaiden laajin kielitietokanta. Pohjoismaiset opettajat ja ohjaajat jakavat materiaalia, ideoita ja kokemuksia.

Tepa termipankki
Sanastokeskus TSK:n kokoama ja ylläpitämä termipankki. Sisältää erikoisalojen termejä ja määritelmiä.

A Web of On-line Grammars
Eri kielten kielioppeja.

Vocaroo
Voit nauhoittaa, kuunnella ja tallentaa puhettasi.

YKI – Yleiset kielitutkinnot
Yleistä tietoa kielitutkinnoista (mm. tutkintopäivät).

Yleiset kielitutkinnot
Täällä voit harjoitella testitehtäviä kielitutkintoon valmistautuessasi. Pääset tutustumaan perus- keski- ja ylimmän tason testien osakokeisiin ja tehtävätyyppeihin.

YLE Oppiminen – Kielet
YLE:n verkkopalvelussa on runsaasti eri kielten materiaaleja.

Sanakirjoja

NetMot
Sanakirja, joka toimii HY:n verkossa olevilla koneilla sekä HY:n intranet Alman kautta. Englanti, ruotsi, saksa, ranska, espanja, italia, venäjä, Shildts Finlandssvensk ordbok , Nordstedts stora engelska ordbok, Kielitoimiston sanakirja sekä biologian, lääketieteen, lain ja ulkomaankaupan erikoissanastot.

Valter  – valtioneuvoston termipankki
Mot-sanakirja, joka sisältää valtioneuvoston kielipalveluiden sanastoprojekteissa tuotettuja sanastoja. Hyödyllistä sanastoa monilta aloilta. sisältää myös termien määritelmiä useilla kielillä.

Online Dictionaries
Multilingual Booksin kokoelma linkkejä kaikenlaisiin verkossa käytettäviin sanakirjoihin.

Your Dictionary
Englannin yksikielinen sanakirja. Linkin Other Dictionaries kautta voi etsiä eri kielten sanakirjoja verkosta.

onlinenewspapers.com
Thousands of newspapers on the Net.

Kiosken
Via KIOSKEN kan du länka dig till nyhetsmedier i hela världen, i första hand tidningar med nyheter på landets språk.

LyngSat Net TV

LyngSat Net Radio