HISTORIATEOKSEN ENNAKKOMYYNTI JA ALUMNEJA JA HISTORIAA -ILTA 19.5.

Onnittele 50-vuotista Polho ry:tä ja tilaa oma kappaleesi Polhon historiateoksesta ennakkoon nyt!

Historia-alan opiskelijoina Polho ry juhlistaa vuosijuhlavuottaan historiateoksella, joka käy läpi Poliittisen historian opiskelijoiden yhdistyksen vaiheet 1960-luvulta tähän päivään. Teoksessa tarkastellaan Polhoa yhteisönä, sekä osana yliopistoa ja yhteiskuntaa. Lisäksi teos juhlistaa myös ainejärjestölehti Poleemin 40-vuotista taivalta. Vuonna 2005 alkaneen hiljaisen työn tuloksena projekti on nyt hyvässä vauhdissa ja teos ilmestyy vuosijuhlilla 17.10. Teoksen myynnillä kustannetaan historiateos, sekä tuetaan Polhon 50-vuotisjuhlavuotta.

Teos kertoo pienen aktiivisen keskustelukerhon synnystä ja sen kasvusta osaksi nykyisten opiskelijoiden identiteettiä, “polholaisuutta”. Sen ytimessä on ollut jännite asemasta valtiotieteellisen ja humanistisen tiedekunnan välimaastossa, pienen yhteisön tiivis vapaa-ajan vietto ja läheiset suhteet opetushenkilökuntaan. Järjestön puitteissa on oltu aina aktiivisia kehittämään opetusta tai taistelemaan aatteen puolesta – tai sitten vain urheilemaan ja matkustelemaan yhdessä. Voisikin ehkä sanoa, että Polho ry:n nykyiset “Tiedettä & Kaljaa” keskusteluillat tiivistävät hyvin sen hengen ja identiteetin mikä on yhdistänyt järjestön jäseniä niin Wanhan Kellarissa vuonna 1965, kuin Itsarisilliksellä 2015.

Historiateoksen voit tilata sitovasti alla olevalla e-lomakkeella. Onnittelemalla Polhoa tabula gratulatorian muodossa saat nimesi kirjassa julkaistavaan onnittelijoiden listaan ja tuet historiateosta sekä Polhon juhlavuotta.

Historiateoksen voit tilata  e-lomakkeella. Muistathan, että tilaus on sitova.

Yhteiskuntahistorian alumnit Yhistys ry kutsuu jäsenensä 19.5. järjestettävään Alumneja ja historiaa -iltaan. Tilaisuus järjestetään Helsingin yliopiston päärakennuksen Lehtisalissa (Unioninkatu 34) klo 17:00 alkaen. Tilaisuudessa on kuohuviinitarjoilu.

Tilaisuus on osa valtiotieteellisen tiedekunnan 70-vuotis- ja Polho ry:n 50-vuotis- ja Helsingin yliopiston 375-vuotisjuhlallisuuksia. Valtiotieteellinen tiedekunta, Helsingin yliopisto ja Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut ry tukevat tilaisuutta. Illan ohjelmaan kuuluu Polhon historiateoksen nimen julkaiseminen ja päätoimittajat esittelevät ensimmäisiä maistiaisia teoksesta.

Tapahtumaan on vapaa pääsy, mutta ennakkoilmoittautuminen alla olevan lomakkeen kautta on välttämätöntä.

Ilmoittaudu Alumneja ja historiaa -iltaan tällä e-lomakkeella.

Tervetuloa!

Polho ry:n hallitus, Yhistys ry ja Polhon historiatoimikunta