Politiikan opiskelijoiden päivät 2015

Hyvät politiikan opiskelijat,

olette lämpimästi tervetulleita POLITIIKAN OPISKELIJOIDEN PÄIVILLE 2015 Helsinkiin 2.-3. lokakuuta 2015. Tapahtuma on kaksipäiväinen, ja ohjelmassa ovat niin perinteikäs seminaari, kollegasitsit kuin lauantain rentouttava päiväohjelma, joka päättyy yhteiseen kollegasaunaan uima-altaineen kaikkineen. Isäntäkaupunki Helsingin ainejärjestöt VOO sekä Polho odottavat malttamattomina tapaavansa opiskelijatovereitaan ympäri Suomen.

POP-päivien teema on valittu tänä vuonna ajankohtaisten aiheiden laajaa kirjoa heijastellen: miten käy euron, entä Ukrainan? Miten vastaamme pakolaiskriisiin tai ilmastonmuutokseen? Suomessakin asiat ovat muutoksen kourissa talouskriisin ja vaalien myötä. Miten käsittelemme tätä niin globaalia kuin kansallistakin muutosta, mitä vaikutuksia tällä murrosvaiheella on politiikkaan?

Politiikan opiskelijoiden päivien 2015 teemana on MUUTOS – murrokset politiikassa.

————————–————————–————————–——–

O H J E L M A

SEMINAARI järjestään perjantaina 2.lokakuuta klo 10-16 Porthaniassa Suomen Laki -salissa (Yliopistonkatu 3)

Puhujiksi ovat saapumassa:

VTT, professori Anne Holli / yleinen valtio-oppi
VTT, dosentti Mikko Majander / poliittinen historia
M.A. in European Politics, tohtorikoulutettava Halil Gurhanli / yleinen valtio-oppi
VTM, tohtorikoulutettava Emma Hakala / poliittinen historia

Seminaarin päätöksen tarjoaa ”Nopeasti muuttuva Eurooppa – ulko- ja turvallisuuspolitiikan kiintopisteet”-paneelikeskustelun, jossa asiantuntijapaneelimme pureutuu ajankohtaisiin Euroopalle merkityksellisiin kysymyksiin.

Seminaarin tarkempi aikataulu, puhujien aiheet sekä panelistit julkaistaan lähiaikoina.

Perjantain ILTAOHJELMA jatkuu kollegasitseillä Alina -salissa Uudella ylioppilastalolla (Mannerheimintie 5 A) klo 18.30. Jatkot alkavat samassa paikassa noin klo 23.

Kollegasitsit kustantavat 15/13€ ja niille on etukäteisilmoittautuminen. Ulkopaikkakuntalaisten (P-klubi, Puolue, Iltakoulu ja Kosmos Buran) ilmoittautuminen tapahtuu 4.-16.9 välillä alla olevalla e-lomakkeella. Ilmoittautuminen on sitova ja se varmistetaan kaikille 17.9. Maksuohjeet seuraavat perässä. Pidäthän kiirettä, sillä paikkoja näille sitseille on rajatusti!

E-lomake:

HUOM! Polhon ja VOO:n jäsenten sitsi-ilmoittautuminen aukeaa myöhemmin ja siitä ilmoitetaan järjestöjen sähköpostilistoilla.

LAUANTAINA 3.lokakuuta ohjelma jatkuu Helsinki Think Companylla (Vuorikatu 5) klo 12 brunssiaamiaisella. Tämän jälkeen klo 13-16 on vuorossa yhteistä keskustelua ja työpajaa liittyen suhteisiin ja verkostoitumiseen. Lopuksi on luvassa palautumista yhdessä Idan saunalla Haagassa (Ida Aalbergin tie 1) klo 18.30.

Kysyttävää? Ota yhteyttä POP-emäntiimme Sailaan (saila.kurki@helsinki.fi, p. 0400560440) tai Vilmaan (vilma.maukonen@helsinki.fi, p.0504366240)

Yhteistyössä mukana: Väki Oy, Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut

CategoriesUncategorized