Yhiksen syysmatka 19.-23.10.

A short description in English below!

Sinustako soutuneuvos?

Ensimmäinen perioditauko lähestyy ja se tarkoittaa myös sitä, että Yhiksen syysmatka on täällä taas! Perinteeksi muodostuneen teeman mukaisesti suuntaamme itään, mutta tällä kertaa on luvassa kotimaanmatka. Luethan huolellisesti alta löytyvän käytännön infon, ennen kuin ilmoittaudut matkalle mukaan.

Tekisikö mielesi mökkeilemään? Jos vastasit kyllä, niin hyvä, sillä syysmatka järjestetään 19.-23.10.2020 ja kohteenamme tänä syksynä toimii Etelä-Savon maakunnassa sijaitseva Sulkava. Matka on luonteeltaan omakustanteinen ja vapaamuotoinen.

Koronan vuoksi matkan osallistujamäärään on syksylle 2020 asetettu yläraja. Yhis varaa majoituksen kuudelletoista (16) henkilölle Tiittalan kartanosta. Yövymme Willa Lähteessä, jossa käytössämme on muun muassa oma keittiö. Majoituksen perusmaksu neljästä yöstä on 140 euroa/hlö (35 euroa/vrk). Pelkän yöpymisen lisäksi osallistujilla on mahdollisuus ostaa kymmenen euroa maksava aamupala, jolloin majoituksen ja neljän aamupalan yhteishinta on 180 euroa. Kuvia mainioista majoitustiloistamme Tiittalan kartanossa pääsee tsekkaamaan täältä:

Julkaisemme myöhemmin tapahtumassa lisää liittyen koronaan ja turvajärjestelyihin.

Alle olemme koonneet tietoa matkustusvaihtoehdoista.

MENOMATKA Suosittelemme kaikille saapumista maanantaina 19.10. kulkemalla Helsinki-Savonlinna-välin joko junalla tai bussilla ja jatkamalla Savonlinna-Sulkava-välin bussilla. Helsinki-Savonlinna-bussiksi soveltuisi Onnibus 9:30-14:20, jonka hinta on tällä hetkellä 14,50 €. Varteenotettava Helsinki-Savonlinna-junavaihtoehto tuona päivänä olisi esimerkiksi junamatka klo 10:19-14:30, joka sisältää vaihdon Parikkalassa ja kustantaa tällä hetkellä 14,40 € opiskelijalle. Savonlinnasta Sulkavalle taas pääsee iltapäivällä Soisalon liikenteen busseilla klo 15:10 (suositeltava em. Helsinki-Savonlinna-reittien valossa) ja klo. 16:30. VR:n, Onnibussin ja Matkahuollon sivuilta pääsee tarkistamaan ajantasaiset aikataulut ja hinnat – mitä pikemmin ostat liput sitä halvemmalla ne saat! Sulkavan bussiasemalta Tiittalan kartanolle kävelee noin 15min. Muistathan ottaa evästä matkaan!

PALUUMATKA Perjantaiaamuna 23.10. Sulkavalta pääsee kätevästi Savonlinnaan järjestämällämme tilausajolla, joka lähtee aamupäivällä. Savonlinnan päässä voi tulla mukaan tsekkaamaan kauniin kaupungin nähtävyyksiä, kuten Olavinlinnan, tai halutessaan suunnata suoraan Helsinkiin.

Savonlinna-Helsinki-bussiksi soveltuisi esimerkiksi Onnibus 15:40-20:30, joka kustantaa tällä hetkellä euron (1€!!). Savonlinna-Helsinki-välillä junia kulkee päivällä klo 12:30-16:40, klo 15:30-19:45 ja klo 18:37-22:59, kaikissa vaihto Parikkalassa. Järjestäjät korostavat, että kalliimpien lippujen osalta näinä epävarmoina aikoina kannattaa harkita peruutusturvan hankkimista matkalipuilleen.

Mutta mitä me Sulkavalla? Olemme järjestäneet matkalle myös ohjelmaa. Osallistujille lähetetään myöhemmin tarkempi aikataulu ja kuvaus järjestetystä ohjelmasta, tässä kuitenkin siitä, mitä tulemme Sulkavalla puuhaamaan. (Huomaathan, että ohjelmaan ei ole pakko osallistua, ja että ruokailut ovat omakustanteisia. Sarsuinmäen retkelle on ilmoittauduttava etukäteen e-lomakkeen kautta.)

Tiistaina vierailemme Sulkavan upeassa puukirkossa. Kirkkovierailun jälkeen jatkamme keskustan kautta soutustadionille, josta suuntaamme yhteiselle lounaalle Art Deco -ravintolaan.

Keskiviikkona teemme aamu- ja iltapäivän kestävän kävelyretken Sulkavan muinaiselle Linnavuorelle, josta avautuu upeat näkymät lokakuiselle Saimaalle.

Torstaina suuntaamme Sarsuinmäen tykkipatterille tilauskuljetuksella, josta menemme yhdessä syömään lounasta ravintola Muikkukukkoon.

Ilmoittautuminen matkalle tapahtuu e-lomakkeella, joka julkaistaan tässä tapahtumassa ensi viikolla. Lomake aukeaa 30.9. klo 14:00. Ilmoittautuminen sulkeutuu osallistujamäärän (16 hlö) täyttyessä, kuitenkin viimeistään 2.10 keskiyöllä. Jos siis haluat varmistaa pääsysi syysmatkalle niin ilmoittautumisessa kannattaa olla nopea.
Huomioithan, että ilmoittautuminen matkalle on sitova!

Esteellisyys:
Valitettavasti majoitumme esteellisissä tiloissa, lisäksi suuri osa järjestämästämme ohjelmasta on esteellistä. Kysymykset esteellisyydestä voi esittää matkan järjestäjille, joiden yhteystiedot löytyvät alta.

Ilmoittautuneille lähetetään sähköisesti lisätietoa lopullisten yksityiskohtien selvittyä. Matkalle ovat tervetulleita mukaan kaikki yhteiskunnallisen muutoksen opintosuuntien opiskelijat ja muut innostuneet fuksista maisteriin!

FB-tapahtuma: https://www.facebook.com/events/670800426873491/

MITÄ: Yhiksen perinteinen syysmatka
MISSÄ: Sulkava, SUOMI
MILLOIN: Perioditauolla, 19.10.- 23.10.2020
MIKSI: Koska mikä parempaa kun Yhis-mökkeily ja SULKAVA

Lisäkysymyksiä saa rohkeasti lähettää meille:
Helena Kilpeläinen
Polho ry
helena.kilpelainen@helsinki.fi

Anri Liikamaa
Taso ry
anri.liikamaa@helsinki.fi

In English: Yhis is organizing an autumn trip to Sulkava on our autumn break. We are staying in Tiittala in a cabin called Willa Lähde. You can find more information (pictures) about the place in here: https://www.tiittalankartano.fi/willa-lahde/

Want to join us? Contact the trip organizers, Helena and Anri and we’ll answer your questions and provide you with more information!