Fuksikirje 2021

Suuret onnittelut opiskelupaikasta ja tervetuloa Yhteiskunnallisen muutoksen Yhmu-yhteisöön. Yhmun opiskelijatoimintaa pyörittää viisi ainejärjestöä, me edustamme niistä Poliittisen historian opiskelijoita. Nettisivuilta löydät linkit neljän muun järjestön -Kumouksen, Väki ry:n, Kehon ja Tason- sivuille.

Opiskelijajärjestön tehtävä on huolehtia esimerkiksi opiskelijoiden vapaa-ajan toiminnasta ja edunvalvonnasta. Me, eli Polho ry toteutamme näitä tavoitteita järjestämällä erilaisia tapahtumia muun muassa tieteen ja kulttuurin, työelämätärppien, liikunnan sekä puhtaan viihteen nimissä. Ainejärjestöllämme on myös oma lehti, Poleemi, jonka kirjoittamiseen kannustamme kaikkia osallistumaan. Polhon tunnetuimpia tapahtumia ovat Tiedettä & Kaljaa keskustelutilaisuudet ja itsenäisyyspäivän juhlistaminen eli Itsarisillis, niitä ei kannata missata. Teemme myös yhteistyötä muiden järjestöjen kanssa. Viime keväänä kisasimme liikuntaminuuteista ystäväjärjestömme VOOn eli valtio-opin opiskelijoiden kanssa. Oman tutun Valtsika-järjestöjen lisäksi Polholla on ystäväjärjestöjä ympäri Suomen.

Polho ry on yhdistys, joka pyörii hallituksen voimin. Hallituksessa on kaksitoista opiskelijaa, joista kukin hoitaa omaa vastuualuettaan hallituskauden eli yhden vuoden ajan. Hallituksen voimin järjestyvät kaikki tapahtumat ja tempaukset. Meihin pääset tutustumaan tarkemmin Polhon nettisivuilla kohdassa Hallitus. Loppusyksystä sinullakin on mahdollisuus osallistua ainejärjestön toimintaan pyrkimällä hallitukseen vaalikokouksessa.

Toivomme, että voimme yhdessä muiden Yhmu-järjestöjen kanssa järjestää sinulle unohtumattoman fuksisyksyn. Korona aiheuttaa niin yliopiston opetus- kuin opiskelijoiden ainejärjestötoiminnalle hankaluuksia, jotka pyritään kiertämään poikkeusjärjestelyin. Tulevissa syksyn tapahtumissa tullaan kiinnittämään erityistä huomiota terveysturvallisuuteen, sillä yhteisömme on meille tärkeä.

Tiedotamme tulevista tapahtumista Polhon sosiaalisessa mediassa, Yhteiskunnallisen muutoksen sähköpostilistalla ja nettisivuillamme. Tuutorit ohjaavat sinut sähköpostilistalle orientaatioviikolla, mutta sitä odotellessa voit ottaa Facebookin ja Instagramin seurantaan. Lisäksi kannattaa tutustua Polhon nettisivujen sisältöön, josta löydät lisätietoa toiminnastamme, sekä hyödyllistä tietoa tulevaa syksyä varten.

Tsemppiä opintojen alkuun ja onnittelut opiskelupaikasta,

Hallitus 2021