Erikoistuvan palautekaavake lähiohjaajalle
Erikoistuva voi käyttää kaavakkeen teemoja esimerkiksi keskustelun pohjana antaessaan arviotaan lähiohjaajalle. Kirjasta Azer Samy A. (toim): Making Sense of Clinical Teaching (suomennos, lyhentäminen ja jaottelu ryhmiin MV 1.10.13).
1 | Keskittyy opiskelijoiden oppimistarpeisiin | 8 7 6 5 4 3 2 1 | Ei keskity opiskelijoiden tarpeisiin |
2 | Luo turvallisen ilmapiirin | 8 7 6 5 4 3 2 1 | Luo epäterveen ilmapiirin |
Rohkaisee opiskelijoita oppimaan virheistä | 8 7 6 5 4 3 2 1 | Ei rohkaise opiskelijoita | |
3 | Hyväksyy epävarmuuden lääketieteessä | 8 7 6 5 4 3 2 1 | Ei hyväksy epävarmuutta lääketieteessä |
4 | On opiskelijoiden tavoitettavissa | 8 7 6 5 4 3 2 1 | Ei ole opiskelijoiden tavoitettavissa |
5 | Toimii ammattieettisenä esikuvana | 8 7 6 5 4 3 2 1 | Ei osoita ammattieettisyyttä |
6 | Kannustaa osallistumaan keskusteluun | 8 7 6 5 4 3 2 1 | Ei kannusta osallistumaan |
7 | Seuraa opiskelijoiden edistymistä | 8 7 6 5 4 3 2 1 | Ei seuraa opiskelijoiden edistymistä |
8 | Ei puhu kielteiseen sävyyn | 8 7 6 5 4 3 2 1 | Puhuu kielteiseen sävyyn |
9 | Suhtautuu opiskelijoihin myönteisesti | 8 7 6 5 4 3 2 1 | Ei suhtaudu opiskelijoihin myönteisesti |
10 | Stimuloi analyyttistä ja kriittistä ajattelua | 8 7 6 5 4 3 2 1 | Fokusoi muistamiseen |
11 | Antaa mallin hyvästä potilas-lääkärisuhteesta | 8 7 6 5 4 3 2 1 | Ei anna mallia hyvästä potilas-lääkärisuhteesta |
12 | Ilmaisee asiat selkeästi | 8 7 6 5 4 3 2 1 | Ilmaisee asiat epäselvästi |
13 | Opettaa opiskelijoille miten ajatella | 8 7 6 5 4 3 2 1 | Opettaa opiskelijoille mitä ajatella |
14 | Auttaa opiskelijoita keskittymään avainasioihin | 8 7 6 5 4 3 2 1 | Ei auta opiskelijoita keskittymään avainasioihin |
15 | Innostuu uusista ideoista | 8 7 6 5 4 3 2 1 | Ei innostu uusista ideoista |
16 | Kannustaa opiskelijoita ryhmässä työskentelyyn ja opiskeluun | 8 7 6 5 4 3 2 1 | Ei kannusta opiskelijoita ryhmätyöhön |
17 | Antaa rakentavaa palautetta | 8 7 6 5 4 3 2 1 | Ei anna rakentavaa palautetta |
18 | Opettaa opiskelijoita arvioimaan kehittymistään | 8 7 6 5 4 3 2 1 | Ei opeta opiskelijoita arvioimaan kehittymistään |
19 | Pyytää itselleen palautetta | 8 7 6 5 4 3 2 1 | Ei pyydä palautetta |
20 | Kannustaa opiskelijoita tutkimustyöhön ja julkaisutoimintaan | 8 7 6 5 4 3 2 1 | Ei kannusta oppilaita tutkimustyöhön ja julkaisutoimintaan |
Vapaata palautetta: