KidSmart – Sadonkorjuu IBM:llä

Sadonkorjuu on KidSmart -yhteisön yhteinen vuosittainen verkostoitumistapahtuma. Vuoden 2011 Sadonkorjuu -tapahtumassa jaetaan kokemuksia tietotekniikan opetuskäytöstä ja tutustutaan muihin KidSmart -yhteisön jäseniin. Päivän teemana on tietotekniikan hyödyntäminen varhaiskasvatuksessa ja oppimisen tukena.

Paikan päällä on luennoimassa Helsingin yliopistolta kasvatustieteiden tohtori Jyrki Reunamo, joka tutkii tieto- ja viestintäteknologian käyttöä osana suomalaisesta varhaiskasvatusta sekä Sanna-Kaisa Salo Helsingin yliopistolta, joka on tutkinut lasten ottamien valokuvien avulla lasten onnistumisen kokemuksia omassa opinnäytetyössään. Luentojen lisäksi tehdään aiheeseen liittyvää mielenkiintoista ja aktivoivaa ryhmätyötä.