Draaman ja tietotekniikan yhdistäminen

IBM:n sadonkorjuujuhlissa 9.11. käsiteltiin tietotekniikan ja draaman sekä roolileikin yhdistämisen mahdollisuuksia. Orientaatioprojektin tuloksia ja malleja esittelevät diat ovat saatavana täällä. Yleisesti ottaen lasten roolileikki voi hyvin päivähoidossa ja siinä tapahtuu paljon tärkeitä asioita. Ongelmana on, että aikuiset eivät osallistu roolileikkiin, eivät seuraa sen kehitystä ja pysyvät kaukana roolileikkitilanteista. Tämä on ok niin kauan kuin leikki etenee hyvin. On kuitenkin paljon lapsia jotka tarvitsisivat tukea leikkinsä edistämisessä. Tähän keinoja esittelelivät edustajat Anttilankadun, Kaupunkisillan ja Martintalon päiväkodeista Hyvinkäältä. Heille kiitos puhuttelevista esityksistä ja kaikille mukana olleille osallistumisesta!