Välkommen till magisterprogrammet i Kultur och kommunikations blogg!

Magisterprogrammet i kultur och kommunikation är ett svenskspråkigt och tvärvetenskapligt program vid humanistiska fakulteten, Helsingfors universitet. Det här är startskottet för programmets nya blogg – välkommen!

Programmet har varit verksamt i 10 år nu och under den tiden erbjudit sina studerande en mångsidig utbildning i förståelse av kultur och kommunikation utgående från såväl historiska, litterära, språkliga, filosofiska som mediala aspekter. Tanken med den här bloggen är att bjuda på glimtar ur programmets många aktiviteter. Genom texter av både studenter, lärare och alumner kommer den att reflektera programmets olika dimensioner och bjuda på inblickar i allt från nytänkade kurser och spännande exkursioner till lärarnas forskningsintressen och alumnernas vägar arbetslivet.

Den första texten publiceras onsdagen 13.2 då ni får läsa om varför programmet kom till och varför det behövs idag.

För att säkert inte missa kommande texter kan du prenumerera på bloggens rss2-flöde här!