Opiskelijat voittoon osasto-ottelussa

Yhiksen opiskelijajoukkue otti selvän 18-5 voiton henkilökunnasta jokavuotisessa osasto-ottelussa. Tänä vuonna lajina oli viime vuoden tapaan pesäpallo.

Henkilökunnan joukkueen kapteeni Tero Vahtola raportoi ottelusta seuraavasti:

Onnittelut opiskelijoiden loistavalle joukkueelle!

Vuosittainen yhiksen henkilökunta vs opiskelijat pesäpallo-ottelu Kaisaniemen kentällä tiistaina 15.5.2012 kello 15.00 tarjosi tasaista vääntöä loppunumeroista huolimatta. Opiskelijat olivat selvästi paremmin latautuneet otteluun kuin hieman loukkaantumisista ja viime hetken poisjäänneistä kärsinyt henkilökunnan joukkue.

Tami Tammisen ideologiaa lainatakseni: “Takki auki ei otteluita voiteta eikä 90% latauksella saada aikaan kuin 50% tehot.” Henkilökunnalla on nyt vuosi aikaa vastata opiskelijoiden hurjaan pesäpallovireeseen. Joku tappiomielialaan vaipunut ehdotti jo siirtymistä petanqueen pesäpallon sijaan, mutta ei kai nyt sentään vielä luovuteta. Pelit ovat 1-1 ja kaikki on auki ensi vuotta silmällä pitäen.

Opiskelijat olivät tällä kertaa parempia miltei kaikilla osa-alueilla. Heidän lyöntipelinsä oli aivan toista luokkaa kuin vuosi sitten. Edes aurinko ei tuntunut heidän lyöjiään haittaavan. Myös ulkopeli oli tiivistä ja aukotonta. Henkilökunnan vahvuus näytti olevan kannustuksessa ja tsemppauksessa – tappiolla olevia onkin syytä kannustaa. Tästä voisi suomalaiset jääkiekko – ja jalkapallokannattajat ottaa mallia. Aina pelkkä tsemppikään ei riitä tai ainakin ottelu ehti loppua ennenkuin vanha dieseli saatiin kunnolla käyntiin. Ensi vuonna henkilökunnan täytyy lähteä verryttelemään tai pelaamaan keskenään kaksi tuntia ennen varsinaisen ottelun alkua niin silloin ollaan ehkä jo päästy vauhtiin varsinaisen ottelun startattua.

Kiitos kaikille osallistujille ja ensi vuonna otamme uudestaan. Kehitellään vielä jokin kiertopalkinto ja pienimuotoiset grillijuhlat tuon ottelun yhteyteen niin saadaan porukka jalkeille ja menoon mukaan. Jokin ghettoblasteri väliaikamuusiikkia vartenkin voisi olla kiva lisä.

Henkilökunnan joukkueen kapteeni,

Tero