Kuukausikatsaus 9/2021

Hallitus edustamassa Yhmun fuksisuunnistuksessa 9.9.

Polhon kuukausikatsaus 9/2021

Polhon syyskuu on ollut varsin vauhdikas ja tapahtumien täyttämä, mikä on ollut hyvin positiivinen käänne tähän asti koronan hallitsemalle hallitusvuodelle. Syksyn kohokohta eli 55+1 -vuosijuhlat lähenevät entisestään, ja vujutoimikunta on ollut aktiivisesti töissä juhlien onnistumisen eteen. Parantuneen rokotustilanteen ja yhteiskunnan aukeamisen myötä vujujen järjestyminen on näkynyt niin riemuna kuin asianomaisten järjestämisstressin kasvuna. Samalla myös aivan lokakuun alussa järjestettyjen Politiikan opiskelijoiden päivien ja muiden kiihtyvältä tuntuvaa vauhtia lähestyvien tapahtumien valmisteleminen ovat tuoneet omaa maustettaan syyskuulle.

Polhon syksy alkoi 2.9. Yhmu-yhteistyössä järjestetyllä Fuksit <3 Wanhat -tapahtumalla, jossa hallitus pääsi yhdessä muiden järjestöjen kanssa esittäytymään ensimmäistä kertaa uusille fukseille ja vanhemmat yhmut pääsivät pitkästä aikaa näkemään opiskelukavereitaan. Syyskuun hallituskokous päästiin myös järjestämään ensimmäistä kertaa tänä vuonna pääkallonpaikalla Uudella ylioppilastalolla 7.9., ja samalla päivämäärällä pidettiin myös Kannunvalajien yleisvaltsikalaiset Kannunkaatajaiset. Nykyään jo perinteeksi muodostuneesti Yhmun ja Kannunvalajien fuksisuunnistukset järjestettiin peräkkäisinä päivinä 9. ja 10.9. Meininki niin Polhon kuin yhiksen rasteilla oli tyypillisen railakas, ja fukseilta nähtiin mitä mainioimpia heittäytymisiä niin teema-asusteiden, sisääntuloperformanssien kuin tehtävien suorittamisen saroilla. Viestinnän kannalta kaikkein työläin rupeama eli IG-storyinä järjestetty Polhon fuksiviikko sijoittui fuksiaisten jälkeiselle viikolle 13.-17.9., jolloin esiteltiin Polhoa tapahtumineen, Poleemia, vuosijuhlia, jäseneksi liittymistä ja haalarimerkkiarvontaa.

14.9. oli pääasiassa fukseille suunnatun sisällön jälkeen jälleen vanhojen vuoro, kun poliittisen historian opiskelijat kokoontuivat Thirsty Scholariin Polhoa ja Kaljaa -tapahtuman merkeissä näkemään uusia opintosuunnan valinneita niin toiselta kuin kolmannelta vuosikurssilta, ja mahtui seuraan myös paljon vanhempiakin polholaisia! Kuukauden viimeinen tapahtuma oli 27.9. idyllisen ruskaisessa Seurasaaressa järjestetty virkistäytymisretki Riistaa & Kaljaa. Saaliiksi saatiin tällä kertaa kaikkea vihiksistä vaahtokarkkeihin, jotka valmistettiin kivenheiton päässä itsensä UKK:n kuntoiluportaista, joiden kunto käytiin tarkastamassa retken lopuksi.

Kokonaisuudessaan syyskuuta on leimannut livetapahtumien paluu ja ystävien jälleennäkeminen, ja hallituksenkin yhteishenki tuntuu nousseen uudelle tasolle. Oman tekemisen konkretisoituminen ja jälleennäkemisen riemu saavat jatkamaan samalla antaumuksella ja innolla vielä pidemmälle syksyyn, sillä nyt on oikea aika elää oikeaa opiskelijaelämää!

Otso Poikelin

Sihteeri & 2. Viestintävastaava