Moodle förnyades

Moodle uppdateras från version 1.9 till 2.2 under midsommarveckans avbrott. Det första som märks är nytt utseende som fortsättningsvis utnyttjar universitetets grafiska instruktioner med fakultetsfärgerna. Nytt är också Navigering-blocket för alla användare och Inställningar-blockets innehåll för lärarna. Märk också alternativet att ”docka” block från sidobalkarna till vänstra kantens ”dockingstation” för att spara utrymme. Lärarna kommer förhoppningsvis att märka ett antal nyheter bland aktiviteterna och inställningarna.

Studentguiden uppdateras till den nya versionen. Dessutom kommer ett övningsområde för studerandena att publiceras efter sommaren. Den finska lärarguiden kommer att uppdateras. Instruktioner på engelska finns redan nu på docs.moodle.org. Utbildningarna för lärarna fortsätter efter sommaren. En svenskspråkig utbildning ordnas to 17.8 och en engelskspråkig utbildning ti 21.8. Du hittar utbildningarna i personalutbildningskalendern Henkka där du också kan anmäla dig, förutom till den engelskspråkiga utbildningen som har en egen anmälningsblankett. Vid frågor kontakta gärna ok-moodle@helsinki.fi. Märk, att vi är på semester mellan 12.7 och 3.8.2012.