Valet av doktorandernas representanter 2015

Doktorandernas nya representanter i doktorandprogrammen och forskarskolorna väljs i oktober. Det här är en ypperlig chans att delta i beslutsfattandet och att få veta vem din representant är och vem du kan vända dig till med frågor som rör doktorandutbildningen. Eftersom det är belönande att fungera som representan samtidigt som det är en fin möjlighet att förbättra doktorandernas utbildning, uppmanar föreningen dig varmt att kandidera!

Tiden att ställa upp som kandidat är 5.10 – 15.10

Röstningen är 19.10 – 31.10

Vem kan ställa upp som kandidat?

Varje doktorand som var inskriven på universitetet 1.10.2015 kan ställa upp som kandidat antingen till styrgruppen i sin forskarskola eller styrgryppen i sitt doktorandprogram. Mandatperioden är två år.

Vi söker dig som

• har möjligheten att ställa upp för hela mandatperioden på två år, 2016-2017
  • vill fungera som en länk mellan doktorander och personal
  • har intresse för att förbättra doktorandernas utbildning
  • kunskaper i både finska och engelska är en fördel (styrgrupperna arbetar på antingen finska eller engelska, men dokumenten är vanligen på finska)

Du får

• chansen att delta i beslutsfattandet – din röst är likvärdig med de andra styrgruppsmedlemmarnas
  • insyn in hur universitetet och doktorandutbildningen fungerar
  • möjligheten att träffa inflytelserika personer
  • beroende på ditt program kan du också få studiepoäng

Läs mer om valet här i bloggen under “Valet av representanter 2015”!