Kuukausikatsaus 1/2021

Polho ry – Kuukausikatsaus 1/2021

Polhossa on potkaistu uusi vuosi rymisten käyntiin. Puheenjohtajan tammikuu on täyttynyt yhteydenotoilla, käytännön asioiden hoitamisella ja kokouskutsujen laatimisella. Murroskohta uuden ja vanhan hallituksen välillä on haikea ja harmaa. Koronarajoitusten vuoksi menneen vuoden poppoolle ei olla päästy jättämään hyvästejä eikä omaa hallitusta ole päässyt vieläkään tapaamaan kasvotusten. Missään toisessa ulottuvuudessa tässä ei kuitenkaan toimita ja Polholla on määrätietoisesti jalat maassa kohti tulevaa, erittäin tapahtumarikasta vuotta. Ensimmäinen kokous on pidetty, jonka jälkeen lähdetään varmoin askelin kohti helmikuuta tekemisen maku suussa. Helmikuun alkuun meillä on luvassa muun muassa hallitusesittelyt, joiden kautta päästään näkemään ja tutustumaan meidän uusiin tekijöihin.

Uuden hallituksen tutustuminen on tuntunut sujuvalta ja iloiselta. Hymysuinen porukka antaa varmuutta jo toiseen poikkeukselliseen vuoteen. Mutta miltä tuo tuleva vuosi Polhon osalta näyttää? Arvioisin, että mukana on vanhaa perinteikästä Polhoa, kukapa siitä nyt luopuisi, mutta toiminnassa on myös tuoretta käsialaa. Olemme avanneet jälleen keskustelun HOL-jäsenyydestä, dialogia on käyty hallituksen sisällä sekä Tason kanssa. Lisäksi alumnitoimintamme kaipaa uutta virittelyä. Tauno Saarelan vastikään julkistetun rahaston ylläpito on vuodesta 2021 täysin uusi osa-alue Polhon toiminnassa. Rahaston käyttöä ja ylläpitoa lähdemme innolla ideoimaan, jotta Taunon nimissä voidaan muistaa poliittisen historian opiskelijoita vielä useasti tulevaisuudessa.

Lisäksi vuosijuhlatoimikunta on aktivoitunut ja se kutsutaan koolle pian. Pysykää kuulolla ja ottakaa yhteyttä, mikäli haluatte toimikuntaan mukaan järjestämään meidän upeita vuosijuhlia!

Pysytään terveinä ja tsemppiä kaikille etäilyyn,

Helena Kilpeläinen

Polho ry:n puheenjohtaja 2021