Ainerajat ylittävä oppiminen

Kestävyyskasvatuksen kokonaisvaltainen lähestymistapa ja laajat asiasisällöt haastavat yhteistyöhön yli ainerajojen. Laadukkaiden ainerajat ylittävien kokonaisuuksien rakentamiseen tarvitaan jaettua asiantuntijuutta eri aineenopettajien kesken.

Perusopetuksen monialaisten oppimiskokonaisuuksien tueksi on valmistettu tukimateriaalia, jota voi soveltaa myös yleissivistävään opetukseen

Lisää aiheesta:

Opas monialaisten oppimiskokonaisuuksien rakentamiseen  https://www.monialaiset.fi/

Kuinka rakentaa monialainen oppimiskokonaisuus? – Aki Luostarinen & Iida-Maria Peltomaa https://www.youtube.com/watch?v=I62tBVUhERk

Aarnio-Linnanvuori (2017)Ympäristöaiheiden tieteidenvälisyys yleissivistävän opetuksen haasteena aineenopettajien näkökulmasta