Suomen Mona Calonius Kulosaaren yhteiskoulusta saavutti upeasti pronssia ja sijoituksen parhaan neljänneksen joukossa tammikuun lopussa pidetyissä toisissa kielitieteen online-olympialaisissa (Onling). Onnea, Mona!

Kisatehtävät sisälsivät havaijin lukemista huulilta, kongolaisen ciluban kielen adjektiivilausekkeita, nigerialaisen ibibion kuullunymmärtämistehtävän sekä timorilaisen tetunin monimutkaisten lauseiden kääntämistä. Tehtävät eivät vaatineet ennakkotietoja.

Kielitieteen online-olympialaisia järjestää Ukrainan olympiakomitea kansainvälisin vapaaehtoisvoimin, ja muista olympialaisista poiketen niissä hyödynnetään paljon multimedia-aineistoja. Tänä vuonna kisaan osallistui 520 opiskelijaa eri puolilta maailmaa.

Lisätietoja: https://onling.org/

Yksi vastaus artikkeliin “Suomalaisopiskelija saavutti mitalin kielitieteen kansainvälisissä nettiolympialaisissa 2020”