Tietotyötutkimus kiinnosti myös taiwanilaisia opettajia

Suomessa vieraileva taiwanilaisten opettajien ryhmä tapasi myös meitä helsinkiläisiä ARONI-tutkijoita 11. huhtikuuta, jolloin pidimme Minna Lakkalan kanssa heille parituntisen koulutus/luentosession otsikolla “Studies on pedagogical practices and teacher learning in Finnish upper secondary schools”. Kerroimme sekä aikaisemman KNORK-hankkeen tuloksista ja kokemuksista että meneillään olevasta ARONI-hankkeen tutkimuksesta.

Koulukulttuurit ovat kovin erilaisia: meiltä kysyttiin mm. siitä, miten opettajat motivoituvat, kun heitä ei arvioida säännöllisesti. Toisaalta pedagogisissa käytännöissä on aina myös samanlaisia kiinnostuksen kohteita, ja esimerkiksi opettajan pedagogisten käytäntöjen arviointi ja tutkimustyöhön kehittämämme analyysikehikko tuntui kiinnostavan myös taiwanilaisia. Taiwanilaisilla opettajilla oli muuten runsaasti digiteknologiaa käytössään!

Kuvissa mm. taiwanilaisia opettajia ja Minna Lakkala määrittelemässä tietotehtävää. April 2017 Teachers Taiwan Minna April 2017 Teachers Taiwan

Teksti ja kuvat: Liisa Ilomäki

What do you want to do ?

New mail