Call for Workshop Leaders for our “Many Faces of Inequality” ISHA New Year Seminar 2022!

(in English below)

ISHA Helsinki (International Students of History Association Helsinki) järjestää ensi tammikuussa 10-16.1.2022 kansainvälisen historian opiskelijoiden seminaarin aiheella “Many Faces of Inequality”. Seminaarilla tarkastellaan epätasa-arvon ja diskriminaation historiallisia dimensioita ja käsitellään muun muassa globaalin ja taloudellisen epätasa-arvon sekä representaation aiheita. Etsimme tällä hetkellä seminaarin workshoppien ohjaajia ja avustavia ohjaajia. Workshoppien aiheina ovat Global Inequality, Minorities and Inequality, Economic Inequality, Representation Inequality, Research Ethics and Inequality, ja PhD Workshop tohtorintutkintoa suorittaville tai siitä kiinnostuneille.

Onko sinulla akateemista kokemusta seminaarin teeman aiheista? Näkisitkö itsesi ohjaamassa akateemista työpajaa englannin kielellä eri taustoista tuleville kansainvälisille opiskelijoille? Onko sinulla jokin toinen idea työpajan
 aiheeksi, jonka haluaisit toteuttaa osana seminaaria? Jos sinulla on aikaa ennen seminaaria, ja etenkin seminaarin aikana tammikuussa, voit olla juuri se henkilö jota etsimme! Työpajoissa on ohjaajia vähintään kaksi, joten voit hakea workshop ohjaajaksi myös yhdessä kaverisi/kollegasi kanssa. Katsasta ISHA Helsingin nettisivuilta Call for Workshop Leaders, josta löytyy enemmän tietoa eri työpajoista ja siitä, mitä kirjoittaa työpajanohjaushakukirjeeseen! https://blogs.helsinki.fi/isha-helsinki/workshops/

Odotamme innolla yhteydenottoanne!

(in English)
ISHA Helsinki is organising an ISHA New Year Seminar on 10-16th January 2022 with the theme of “Many Faces of Inequality”. The seminar will delve deep into the roots and continuities of inequality and changes in different forms of discrimination in various areas of societies addressing themes such as global and economic inequality and issues of under- and misrepresentation. Currently, we are looking for workshop leaders and co-leaders for the following workshop themes: Global Inequality, Minorities and Inequality, Economic Inequality, Representation Inequality, Research Ethics and Inequality and a PhD Workshop for PhD students and students interested in applying for a PhD.
Have you got expertise in these academic fields? Would you see yourself as a workshop leader organising an academic workshop for international students from different backgrounds and being able to lead academic discussion in English? Have you got another workshop idea around the topic of inequality you would like to carry out? If you have time before, and most importantly, during the seminar week in January, you could be the person we are looking for! The workshops are led by a minimum of two people, so it is also possible to apply to lead a workshop with your friend/colleague. Please check out our Call for Workshop Leaders on our website https://blogs.helsinki.fi/isha-helsinki/workshops/ for more detailed descriptions of workshop topics and information on what to include in your workshop leader application!
We are looking forward to hearing from you!