Suomalaisopiskelijat menestyivät kansainvälisissä kielitieteen nettiolympialaisissa 2021

Viisi suomalaista opiskelijaa ylsi upeasti mitalisijoille tammi-helmikuun vaihteessa pidetyissä kielitieteen online-olympialaisissa (Onling). Opiskelijat saavuttivat neljä hopeaa ja yhden pronssin. Onnittelut, Mona Calonius, Välke Jolma, Eppu Leinonen, Taru-Elina Mikkola ja Veera Nurmela!

Kisatehtäviin sisältyi thainkielisten puhuttelusanojen poimimista elokuvien kohtauksista, brasilialaisen warin kielen käännöslauseita, Turkin vihellyskielen tulkitsemista sekä nigerialaisen urhobon substantiivien tavujen sävelkorkeuksien päättelyä. Tehtävät eivät edellyttäneet ennakkotietoja.

Kielitieteen online-olympialaisiin osallistui tänä vuonna noin 700 opiskelijaa eri puolilta maailmaa. Kisassa on muista olympialaisista poiketen interaktiivisia ja multimedia-aineistoja hyödyntäviä tehtäviä. Onlingin järjestää Ukrainan olympiakomitea kansainvälisin vapaaehtoisvoimin. Lisätietoja: https://onling.org/.