Suomalaisopiskelija menestyi kielitieteen kansainvälisissä nettiolympialaisissa 2023

Suomen Minea Tiitinen Ressun lukiosta saavutti seitsemännen sijan loistavalla suorituksellaan helmikuun alussa pidetyssä opiskelijoiden järjestämissä kielitieteen online-olympialaisissa (Onling). Onnea, Minea!

Tehtävät sisälsivät keinokieli avanin relatiivilauseita, yelen kielen sanaston päättelyä, wyandotin lauseiden selvittämistä hakukonetta käyttäen sekä azoyun-tlapanecinkielisen laskutoimituspulman. Tehtävät eivät edellyttäneet ennakkotietoja.

Kielitieteen online-olympialaisissa oli tänä vuonna kaksi sarjaa: toisen asteen opiskelijoille ja jo toiselta asteelta valmistuneille. Kilpailun erikoisuus ovat tavallisesti interaktiiviset ja multimedia-aineistoja hyödyntävät tehtävät, joita osallistuvat pääsivät ratkomaan tänäkin vuonna. Opiskelijoiden sarjaan osallistui yli 600 opiskelijaa eri puolilta maailmaa. Tehtävät, vastaukset ja lisätiedot löytyvät Onlingin nettisivuilta.