Tanya Tynjälä en la biblioteca de Laajasalo el jueves 11 de abril

La imagen puede contener: 2 personas
Title: Tanya POP ART Patchwork Autor: Ramón Siverio (AKA: Niño Jesús) https://www.facebook.com/169246349843821/photos/a.169248189843637/872035269564922/?type=1&theater

Kirjailijavieraana Tanya Tynjälä

• Laajasalon kirjasto
  • 11.4.2019 klo 17:30 – 18:30

Perulaissyntyinen, espanjaksi kirjoittava Tanya Tynjälä kertoo kirjailijan työstä. Hänen kirjoituksia on ilmestynyt useammassa antologioissa eri maissa.

Tynjälän novelli Rituaali (suom. Jyrki Lappi-Seppälä) on julkaistu kirjassa Suomalaisia saunanovelleja: Juhani Ahosta Mikko Rimmiseen (Aviador, 2017).

Tilaisuudessa voi ostaa Aviador-kustantamon kirjoja.

Tervetuloa!

Teoksessa Suomalaisia saunanovelleja on koottu yksiin kansiin kahdenkymmenen suomalaisen kirjailijan saunanäkemykset. Kirja sisältää kirjallisuutemme varhaisten mestareiden Juhani Ahon, Maria Jotunin ja Pentti Haanpään lisäksi kattavan valikoiman nykykirjallisuutemme valioiden, kuten Hannu Salaman, Mikko Rimmisen ja Tanya Tynjälän novelleja. Tyylillisesti rikas ja aikajänteeltään pitkä teos kuvaa elävästi sitä syvää ja koko elämän kattavaa suhdetta, mikä suomalaisilla on saunakulttuuriinsa.

Tanya Tynjälä on journalisti, kirjailija, kulttuuripromoottori sekä ranskan ja espanjan kielen ja kulttuurin opettaja. Vuonna 2003 hän oli Norma-kustantamon vuoden kirjailija. Hän on kirjoittanut teoksen ”La Ciudad de los Nictálopes”, jota käytetään oppimateriaalina equadorilaisissa, chileläisissä sekä perulaisissa kouluissa. Tanya on perulaisen kirjallisuuslehden kirjeenvaihtaja ja kirjoittaa myös kuukausittain Suomea käsitteleviä artikkeleita argentiinalaiseen nettilehteen. Suomessa hän on järjestänyt kirjallisuustapahtumia ja lukuiltoja kulttuurikeskuksissa. Hän järjestää myös luovan kirjoittamisen työpajoja. Tanyan kielet ovat espanja, ranska, englanti ja auttava suomi.