SOLU täynnä ysiluokkalaisia

Tiedeluokka SOLUn syksy on ollut täynnä opintovierailuja sekä erityisesti lahtelaisia yhdeksäsluokkalaisia. Lokakuun aikana ysiluokkalaisia vieraili noin 650 ja loput noin 450 ysiä tulevat vierailulle alkuvuonna 2019. Vilskettä on riittänyt ja tulee vielä riittämään! Lahden kaupungin perusopetuksen kulttuuriohjelmaan kuuluva Tiedeluokka SOLU-vierailu tekee nuorille tunnetuksi tiedettä Lahden yliopistokampuksella itse tekemisen kautta. Monelle nuorelle on tullut yllätyksenä mitkä kaikki korkeakoulut tekevät tiedettä ja tarjoavat opetusta Lahdessa.

Ysiluokan vierailuohjelmaan on kuulunut 2*75min opetustuntia Tiedeluokka SOLUssa. Nuoret opiskelijat ovat päässeet työskentelemään mm. biologian, maantieteen, ympäristöekologian sekä matematiikan oppiaineissa.

DNA-eristys käynnissä

Mikä kulttuuriohjelma? Lahden kaupungin perusopetuksen kulttuuriohjelmassa jokaiselle perusopetuksen ikäryhmälle on määritelty kohde, jossa vieraillaan lukuvuoden aikana. Uutena kohteena on luvuonna 2018-2019 aloitettu 9.luokkalaisten vierailu Tiedeluokka SOLUssa. Muita kohteita ovat olleet muun muassa Historiallinen museo, Taidemuseo sekä Sinfonia Lahti. Lisää kulttuuriohjelmasta täällä (linkki).

KategoriatYleinenAvainsanat