Kielellinen elämäkerta talteen -kurssi käynnistyi Helsingissä

Keskiviikkona 6.9. oli Helsingin yliopiston Kielellinen elämäkerta talteen -kurssin ensimmäinen tapaaminen. Ensimmäisellä kerralla paikalla oli 22 opiskelijaa. Tutustumiskierros paljasti, että mukana on paitsi suomenkielisiä monenlaisista alueellisista taustoista, myös useampi äidinkielenään ruotsia puhuva. Lisäksi monilla on kontakteja erilaisiin monikielisiin sosiaalisiin verkostoihin esimerkiksi perheen tai työpaikan kautta. Kurssilaiset olivat innokkaita ja motivoituneita, eikä litterointikaan pelottanut! Tällä porukalla saamme varmasti aineiston keruun hienosti alkuun.

dav

Eri yliopistojen kurssilaisten, työryhmän ja hankkeen etenemisestä kiinnostuneen yleisön yhteydenpitoa varten hankkeelle perustettiin julkinen Facebook-ryhmä.