Robo-CUPin robotit valtasivat tiedeluokka SOLUn

Perjantaina 4.5. tiedeluokka SOLUssa Niemen kampuksella järjestettiin Lahden koulujen välinen robottikoodaus- ja ohjelmointikilpailu. Jokaisessa oppilasjoukkueessa oli kolme henkilöä, jotka ratkoivat turnauksen tehtäviä.

Kisassa oli mukana kuusi eri Lahden seudun koulua. Kilpailun kuusi joukkuetta tulivat Kivimaan, Lotilan, Renkomäen, Kunnaksen ja Harjun kouluista sekä Nastolan yläkoulusta. Kilpailun tehtävät liittyivät Lahden maantieteeseen ja ympäristöteknologiaan ja –ekologiaan. Tiukan kilpailun jälkeen voittajaksi selviytyi Nastolan yläkoulun joukkue, joka pääsi esittelemään osaamistaan Niemen kampuksella järjestettäville StarT-festareille.

Niemen kampuksen Robo-cup -kilpailu on osa Lahden perusopetuspalvelujen robottikerhohanketta, jonka tavoitteena oli innostaa lapsia ja nuoria tutkimaan teknologian mahdollisuuksia sekä saada kokemuksia robotiikasta ja ohjelmoinnista.

Seuraavia robomittelöitä odotellessa hieman kuvallista todistusaineistoa kisoista:

Robotti valmiina kisaan!

Osa tehtävistä sijoittui Lahden kaupungin kartalle.

Robotin ohjelmointia.