Fysikaalisten tieteiden kandiohjelman digiloikka

Fysiikan kandiohjelma osallistui yliopiston ”Opetuksen toteutuksen digiloikka” -projektiin lukuvuonna 2017-2018. Digiloikan toteuttamisessa keskityttiin hyviksi todettujen laskuharjoituskäytäntöjen vahvistamiseen sähköisillä työvälineillä.

Työkaluksi valikoitui Moodle-alustalla toimiva järjestelmä STACK, joka mahdollistaa interaktiivisten, palautetta antavien ja automaattisesti tarkistettavien matemaattisten tehtävien luomisen. Continue reading

Fruits of the event for the development of teaching

The Faculty of Science event for the development of teaching met on the 26th of October, 2018, at the Hotel Katajanokka (former Jail house). The theme for the day was Student well-being. During the day, knowledge and best practices were shared and work groups met. In this blog post I have collected the shared knowledge and practices. You are welcome to comment and continue the discussion for the development of teaching at the faculty! Continue reading

Henkilökunnan pedagogisen kehittymisen suunnitelma

Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta on ensimmäisenä yksikkönä HY:ssä ottanut käyttöön opettajien henkilökohtaisen pedagogisen kehittymisen suunnitelman. Tarkoitus on, että jokainen tiedekunnassa opettava opetus- ja tutkimushenkilökunnan jäsen suunnittelee kehittymistään ja kehittyy paitsi tutkijana myös opettajana. Tavoitteena on, että vakituisilla opettajilla ja tutkijoilla on vähintään 25 op:n laajuiset yliopistopedagogiikan opinnot. Continue reading

“Inspiring scientific discovery and student innovation”

The Study International website just published an editorial on international MSc studies at the Faculty of Science.

“At the forefront of innovation, the Faculty of Science at the University of Helsinki is helping create a sustainable future through cutting-edge research, awe-inspiring academics and professors who value students’ creative input” writes Study International.

Interviews of students such as Oyelowo Oyedayo (Geoinformatics), Gur Ersalan (Data Science), Teodor Duevski (Theoretical and Computational Methods) confirm that “if there is one thing that makes Helsinki really stand out it is the interaction between the staff and its students.”

Read the full story here: “Inspiring scientific discovery and student innovation”