Verkostoviesti lokakuu 2022

Tiedekerho Online 10.11.-15.12.2022

Tervetuloa mukaan Päijät-Hämeen LUMA-keskuksen järjestämään tiedekerhoon! Tiedossa kivaa ja oivaltavaa tekemistä yhteensä kuuden kerhokerran verran. HUOM! Tiedekerhon sisältö on sama kuin keväällä 2022 ja syksyllä 2021. Kerho 7–9-vuotiaille.

ILMOITTAUDU: Ilmoittautuminen aukeaa 4.10.2022 klo 8.00 ja päättyy 14.10.2022 klo 22.00. Ilmoittaudu mukaan tästä.

AIKA: Kerho kokoontuu Teams-yhteydellä torstaisin klo 18–19.

PAIKKA: vaikka oman kodin keittiö! Kerho toimii virtuaalisesti, joten tarvitset osallistumiseen toimivan nettiyhteyden, sekä tietokoneen!

TARVIKKEET: Osallistujille lähetetään pieni tutkijan tarvikepaketti, minkä lisäksi kotoa tulisi löytyä tarvikkeita, jotka on listattu täällä.

MUUTA: Kerho on maksuton! Mukaan mahtuu 20 ensimmäiseksi ilmoittautunutta kerholaista.

Lisätietoja: https://luma.lahdenyliopistokampus.fi/tapahtumat-ii/ ja  phluma((a))helsinki.fi

Millenium Youth Prize -kilpailu, ilmoittaudu nyt

Millennium Youth Prize on nuorien kilpailu (v. 2003 ja jälkeen syntyneet). Kilpailuun ilmoittautuminen on täydessä vauhdissa ja tiimit voivat työstää omia kilpailutöitään tammikuuhun 2023 asti. Työt voivat olla kirjallisia selvityksiä, videoita, prototyyppejä tai niiden yhdistelmiä. Kilpailuun osallistuvia töitä arvioidaan niiden mielikuvituksellisuuden, luovuuden, innovatiivisuuden ja toteuttamiskelpoisuuden perusteella. Lisäksi töissä tuli näkyä tieteellinen ajattelu ja tutkimusprosessin hallinta.

Lisätietoja Luma-keskus Suomen verkkosivuilta.

Tiedeluokka SOLU:n Halloween –tapahtuma 2.11.2022

Tiedeluokka SOLU:ssa järjestetään jälleen selkäpiitä karmiva Halloween-tapahtuma. Tapahtumassa pääset sukeltamaan kauhun maailmaan ja tieteeseen sen takana.

Kenelle    yli 7- vuotiaille lapsille, aikuisille ja lapsen mielisille (tapahtuman ikäraja  7 v, 10- vuotiaat ja sitä nuoremmat aikuisen kanssa).

Paikka      Tiedeluokka SOLU Niemen yliopistokampuksella, Niemenkatu 73 B-siipi, 15140 Lahti.

Aika: 2.11.2022 klo 17:00-19:00 (Paikalla on oltava klo 17:00 johtuen tapahtuman hurjasta luonteesta)

Tapahtuma on maksuton ja siellä tarjoillaan pientä Halloween-purtavaa (laktoosittomat ruokavaliot huomioitu). Mukaan mahtuu 20 ensimmäisenä ilmoittautunutta. Ilmoittautumislinkki (alla) aukeaa 4.10.2022.

Ilmoittautuminen 4.10 klo 10 alkaen: https://www.lyyti.in/halloween22

Lisätietoja: phluma((a))helsinki.fi

­­­­­­­­­­­­­­­­­­

Tilaa LUMA-keskus Suomen uutiskirje

LUMA-uutiskirje kertoo matematiikan, luonnontieteiden ja teknologian opetuksen ajankohtaisista uutisista, tapahtumista lapsille ja nuorille sekä tuesta opettajille eri asteilla.  Uutiskirje julkaistaan noin kerran kahdessa kuukaudessa. Uutiskirjeen tilaaminen ei sido tilaajaa mihinkään ja tilauksen voi koska tahansa peruuttaa.

Tilaa kirje täältä: https://us14.list-manage.com/subscribe?u=60e76d7e9b13e94f733f00903&id=c24be4e1a3

Tiedekasvatustapahtumia lyhyesti

• 10.2022. Kemianluokka Gadolinin tiedetorstai. Etäyhteys klo 14–15. Noora-Kaisa Rantanen: Itämereen upotetut kemialliset taisteluaineet. Lisätietoa tästä (linkki).
KategoriatYleinenAvainsanat