StarT-kansallinen palkintotilaisuus huipensi tiedeprojektien kilpailun Suomessa

StarT-ohjelma innostaa, tukee ja jakaa tiedeprojektien tekoon, ideointiin, oppimiseen ja jakamiseen.

StarT-ohjelmassa kilvoilellaan ja juhlitaan ensin StarT-festareilla. Kanta- ja Päijät-Hämeen StarT-ohjelman tiedeprojekteja juhlittiin StarT-festareilla 16. maaliskuuta verkossa.  Tilaisuudessa julkistettiin ja palkittiin alueelliset parhaat projektit. Parhaat projektit etenivät StarT-kansalliseen sarjaan. Kansallisen sarjan parhaat projektit julkistettiin ja palkittiin 16.4 StarT-kansallisessa palkintotilaisuudessa.

StarT-kansallisessa virtuaalisessa palkintotilaisuudessa palkittiin Suomen parhaat projektit ja hyvät käytänteet, sekä julkistettiin Suomen ehdokkaat kansalliseen StarT-kilpailuun. Alueemme projektit menestyivät hienosti!

Tilastokeskus on lahjoittanut kaksi nimikkostipendiä ansiokkaasti tilastollisia menetelmiä ja aineistoja hyödyntäneille projektitiimeille. Lukuvuoden 2020-2021 ansioitunein lasten projekti oli Länsiharjun 6A- luokan Green Lahti 2021 -projekti Tilastokeskus jakoi yhden 200 euron arvoisen nimikkostipendin lasten projektitiimille. Onnea!

Lisätietoa Tilastokeskuksen stipendistä Länsiharjun koululle:

Länsiharjun koulussa toteutettiin upea Toukkakompostori-projekti, joka menestyi hyvä käytänne- sarjassa myös kansallisesti. Toukkakompostori-hyvä käytänne valittiin yhdeksi Suomen edustajaksi kansainväliseen Science of Stage 2022-festivaaleille. Palkinnon voittaja selviää toukokuussa. Pidämme peukkuja!

Lisätietoa: https://start.luma.fi/start-kilpailu/kansainvalisen-start-kilpailun-suomen-edustajat-seka-ehdokkaat-edustajaksi-sons-festivaaleille-on-valittu/

Lisätietoa StarT:sta

StarT-ohjelmasta täällä alueellisesti (linkki) ja kansallisesti (linkki).

StarT-festareista täällä (linkki).