Hyvää  Hilman riemuvuotta!
Ja  rentoa kesälomaa!

Hilma-verkosto täyttää 20 vuotta vuonna 2024!  Juhlimme eri tavoin pitkin vuotta jäsenyliopistoissamme eri puolilla Suomea, sekä verkossa.

Kevään 2024 aikana tapahtui kaikkea tätä:

AKATEEMINEN VIERAANVARAISUUS JA FEMINISTINEN ANTELIAISUUS PEDAGOGISENA ASENTEENA YLIOPISTOSSA  Kansainvälisen naistenpäivän seminaari  Tampereella, pe 8.3.2024

Feminististen manifestien posterinäyttelyn avajaiset ja Minna Canthin päivän tilaisuus Turussa 19.3.2024

Verkosto mukana NSU:n talvikoulussa Helsingissä,
Villa Salinissa 20.-22.3.2024.  Teemana Feminist Intersectional Pedagogies- reimaging and rebuilding education.

Juhlaseminaari Helsingin yliopistossa perjantaina 19.4. klo 13-16; pieni juhlasali.  Teemana:  ”Hilma-verkosto – 20 vuotta tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta opetuksessa”.

25.4.Helsinki: The good and bad objects of feminist pedagogy and knowing

Hilma mukana Paluu juurille-päivillä Tampereella 2.-3.5.2024!

8.5 Oulu ja hybridi: SUKUPUOLENTUTKIMUKSEN KEVÄTSEMINAARI: VIIME VUOSIEN SATOA

Kiitos kaikille osallistumisesta ja organisoimisesta, kiitos tuesta Suomen kulttuurirahasto, Kansan sivistysrahasto ja Tasa-arvoasiain neuvottelukunta, sekä jäsenyliopistot!

Syksyn juhlaohjelma julkaistaan elokuun lopussa! Paljon hauskaa luvassa  myös syksyllä!

Uusia kursseja / new courses!

Introduction to Gender Studies (Independent study) and Feminist Knowing are both open now!

Ehdota kurssia Hilmaan!

Tule mukaan Hilma-verkoston verkko-opettajien joukkoon! Olemme kiinnostuneita myös jatkuvasti suoritettavista kursseista ja yhteistyöstä eri tahojen kanssa. Englannin ja ruotsin kielisiä kursseja kaivataan myös.  Uusista kursseista päätetään seuraavan kerran  marraskuussa 2024  ja voit ehdottaa niitä koska tahansa täällä.

Klassikkogalleria on auki taas!

2000-luvun alussa laadittu ja sittemmin bittiavaruuteen kadonnut HY:n naistutkimuksen ja Kristiina-instituutin  Klassikkogalleria on auki taas, ja löytyy nyt osana Hilman toimintaa täältä!   Sopii käyttää ja linkittää!