Maisteriopiskelija: Sinustako KeKe-kurssin suunnittelija?

Tule suunnittelemaan ja toteuttamaan uutta opiskelijakeskeistä kestävän kehityksen kurssia!

Nyt maisteritason opettajaksi opiskelijoilla on oiva mahdollisuus suunnitella ja toteuttaa itsensä näköinen yliopistokurssi, jossa pohditaan, miten kestävää kehitystä voisi opettaa kouluissa. Kurssilla pyritään kehittämään opiskelijakeskeisiä lähestymistapoja kestävän kehityksen opetukseen. Kurssi on Helsingin yliopiston Matemaattisluonnontieteellisen tiedekunnan yhteinen kurssi, joka on suunnattu aineenopettaja-opiskelijoille. Kurssi tehdään yhteistyössä Islantilaisen Island Academy of the Arts – oppilaitoksen kanssa ja suunnitellaan yhteistyöässä opettajien ja opiskelijoiden kanssa. Kurssin pääjärjestäjänä on Kemian opettajankoulutusyksikkö ja suunnitteluprosessia johtaa yksikön henkilökunta (Prof. Maija Aksela ja tutkijat Sakari Tolppanen ja Jaana Herranen). Kurssi on osa yksikön kestävän kehityksen strategiaa.

Kurssin toteutukseen etsitään eri tiedekunnista 4-6 opiskelijaa, joilla on:

• kiinnostusta kestävän kehityksen opetukseen
  • motivaatiota kokeilla opiskelijakeskeisiä lähestymistapoja
  • aikaisempaa opetuskokemusta tai pedagogisia opintoja

Kurssin suunnittelusta ja toteutuksesta saa 5 opintopistettä. Kurssin suunnittelu alkaa helmikuussa yhteisellä tapaamisella, jonka jälkeen työryhmä sopii keskenään aikataulusta. Kurssiin sisältyy konferenssiin osallistuminen yhdessä islantilaisten opiskelijoiden kanssa Helsingissä 6-8.5.

Varsinainen kurssi pidetään intensiivikurssina 4-15.5.

Ilmoittaudu kurssin toteuttajatiimiin viimeistään 12.1. osoitteessa:

Tiedusteluja ja kysymyksiä:
sakari.tolppanen@helsinki.fi