Kiertotalous: kevään kurssin ja tulevaisuuden kuuma aihe

Tiedätkö mitä on kiertotalous? Miten kiertotalous näkyy suomalaisten yritysten toiminnassa? Miten tätä tärkeää aihetta voisi opettaa koulussa ja luonnontiedetunneilla?

Kemian opettajankoulutusyksikön ja Kemianteollisuus ry:n yhteistyössä järjestämällä yliopistokurssilla kiertotalous-aiheeseen on perehdytty koko IV periodin ajan. Matematiikka ja luonnontieteet yhteiskunnassa -kurssilla (MALU) aineenopettajaopiskelijat ovat laatineet yritysyhteistyömalleja LUMA-aineiden ja kiertotalouden näkökulmasta. Kurssi on myös osa valtakunnallista LUMA Suomi hanketta.

Kurssin suunnittelusta vastaa Päivi Kousa yhteistyössä Kemianteollisuus ry:n asiamiehen Anni Siltasen kanssa.

Lue lisää kiertotaloudesta ja MALU-kurssista Kiertotalous opetuksessa ovena tulevaisuuteen -uutisesta!

Kiitellylle kurssille voi osallistua seuraavan kerran keväällä 2016. Kurssin voi sisällyttää aine- ja syventävien opintojen vaihtoehtoisiin tai valinnaisiin opintoihin.

Kuva: Flickr / Susanne Nilsson (Creative Commons)