Syksy 2014: Opintopisteitä ja elämyksiä kerho-ohjaamisesta

Oletko luova, ennakkoluuloton ja innostava? Onko luonnontieteiden, matematiikan tai ohjelmoinnin opetus jo temmannut sinut mukaansa vai haluaisitko kokeilla, puhkeatko loistoon ohjaajan roolissa?

Luonnontieteiden kerho-opetus -kurssi (yht. 5 op) tarjoaa innostavan ja kokeiluille avoimen kanavan oppia luonnontieteiden, matematiikan ja ohjelmoinnin opettamista kerhon ohjaamisen kautta.

Kurssi soveltuu kaikille riippumatta aikaisemmasta opetuskokemuksesta. Vasta-alkajille kurssi antaa hyvän pohjan tutustua opettamisen kiehtovaan maailmaan ja kokeneemmille se tarjoaa loistavan mahdollisuuden kehittyä ja kokeilla uusia luovia lähestymistapoja opetukseen.

LUKE-kurssimainos

Kurssi järjestetään syksyllä 2014 toista kertaa. Ensimmäiselläkerralla kurssi onnistui herättämään paljon opettamisen ja oppimisen iloa:

”Kerhon ohjaaminen sytytti kipinän opettamiseen”

”Kurssi sai tajuamaan, kuinka ihanaa on tehdä töitä lasten kanssa”

LUKE-kurssin mainoskuva 2Kurssin tavoitteet:

• Opiskelijasta tulee tiedoiltaan ja taidoiltaan osaava ja varma luonnontiede-, matematiikka- tai ohjelmointikerho-ohjaaja
  • Opiskelija perehtyy innostavan ja elämyksellisen kerhokokonaisuuden suunnittelun periaatteisiin
  • Opiskelija ohjaa kerhon päiväkoti-ikäisille, alakoululaisille, yläkoululaisille tai lukiolaisille (6 ohjauskertaa)
  • Opiskelija oppii arvioimaan ja kehittämään kerho-opetustaan
  • Opiskelija saa pätevyyden laadukkaiden tiedekerhojen ja -leirien toteuttamiseen
  • Opiskelija oppii tuottamaan laadukasta kerhomateriaalia

Tule mukaan innostumaan ja innostamaan!

Kurssi on jaettu kahteen osaan, jotka limittyvät toisiinsa. Voit suorittaa molemmat tai vain ohjaajakoulutusosan.

55135 Luonnontieteiden kerho-opetus: ohjaajakoulutus 2 op

55136 Luonnontieteiden kerho-opetus: käytännön kerho-ohjaaminen 3 op