Potilastapauskeskustelu

• Potilastapauskeskustelu -työväline > Erikoislääkärikoulutuksen 9 kuukauden terveyskeskusjakson ja yleislääketieteen erikoislääkärikoulutuksen lomakkeita > Yhteiset lomakkeet
  • Voidaan käyttää joko kokonaisuutena tai vain valitun osaamisalueen osalta.
  • Sisältää kolme osaa.
    • Ensimmäisen sivun ohjeen avulla tarkastellaan potilasasiakirjamerkintöjen sisältöä ja ymmärrettävyyttä sekä potilaan että toisen ammattilaisen näkökulmasta.
    • Toisen sivun ohjeen avulla avataan potilaskertomusmerkintöjen taustalla olevaa ajattelua ja päätöksentekoa osaamisalueittain.
    • Kolmannelta sivulta löytyvät työvälineen käyttöohjeet, jossa on vinkkejä mm. potilasvalinnan suhteen.
  • Keskustelun päätteeksi erikoistuva laatii itselleen konkreettisen kehittymissuunnitelman ja kirjaa sen ELSA:an.
  • Soveltuu myös vertaiskeskusteluun erikoistuvien kesken.
  • Voidaan käyttää myös osittain lyhyempien ohjauskeskustelujen tai konsultaatioiden osana.

Julkaistu 3.2.2023