Kansalliskirjasto järjestää koulutusta Mikkelin kansalaisopistolle. Kurssi toteutetaan tiistaisin 8.3., 15.3., 22.3. ja 29.3. klo 17.30 – 19.20, paikkana on Mikkelin kaupunginkirjaston atk-luokka.

Ilmoittautuminen on Mikkelin kansalaisopiston kurssi-ilmoittautumisten kautta.

Päivän lehdistä suomalaiset ovat kautta aikojen lukeneet ajankohtaiset tapahtumat, olivat ne sitten politiikkaa, taloutta, tiedettä, kulttuuria tai taidetta. Sanomalehdet kertovat paikalliset, alueelliset ja valtakunnan uutiset lyhyesti ja selkeästi. Siksi sanomalehtiaineistot ovat hyvin monipuolisesti käytettäviä ja rikkaita aineistoja. Tällä kurssilla tutustutaan oman kiinnostuksen ja aiheen pohjalta Kansalliskirjaston digitaalisten sanomalehtiaineistojen käyttöön yhdessä tehden ilman ennakkovaatimuksia.

Tervetuloa mukaan!

One thought on “Koulutusta tarjolla: Löydä historian aarteita lehtien sivuilta – Kansalliskirjaston digitaaliset aineistot

1. Jarmo Kuronen

1920-luvun sanomalehtien tietojen hakeminen on tosi hankalaa.

Comments are closed.