Siirry sisältöön

Monikatsomukselliset oppimisen tilat varhaiskasvatuksessa

Creating Spaces for Diversity of Worldviews in Early Childhood Education

  • HANKKEEN SUOSITUKSET
  • AJANKOHTAISTA/TOPICAL
  • BLOGI
  • MATERIAALIT
    • Tutkimusmatkoja katsomusten maailmaan – katsomuskasvatustuokioita varhaiskasvatukseen
    • Pyhiä tiloja tutkimassa – opas varhaiskasvatukseen
    • Monikatsomukselliset oppimisen tilat varhaiskasvatuksessa – Opettajan katsomuksellista osaamista kehittämässä
    • Seikkailulla Helinän kanssa – Elämyksellinen museo-opastus ja työskentelyvinkkejä varhaiskasvatukseen
    • Moskeijaseikkailu – interaktiivinen videomateriaali ja opettajanopas
    • Seikkailu ortodoksisessa kirkossa – interaktiivinen videomateriaali ja opettajanopas
    • Työn tueksi varhaiskasvatuksessa – Katsomuskasvatus varhaiskasvatuksessa ja esiopetuksessa
  • ARTIKKELIT/ARTICLES/MASTER THESIS
    • Päiväkodissa katsomuskasvatus on kaikille lapsille yhteistä
    • The learning trajectory of emerging professionalism: A Finnish student teacher negotiating world-view education and early childhood education and care superdiversity
    • Master thesis: Päiväkotien ja uskonnollisten yhteisöjen tilayhteistyö: rakentamassa tilaa katsomuskasvatukselle
    • Master thesis: Helinä Rautavaaran museo varhaiskasvatuksen katsomuskasvatuksen oppimisympäristönä
    • Lapsi sakraalitilassa: kokemus katsomuskasvatuksen ytimessä
    • Kasvatus eettisenä kohtaamisena: lapsen toiseus on ensisijaista
    • Pienryhmäiset uskonnot varhaiskasvatuksen katsomuskasvatuksessa
    • Tilaa toisen kohtaamiselle vai tilaa toiseuttaa? Katsomuskasvatuksen merkityskerrokset varhaiskasvatus-suunnitelmissa
    • Developing Praxeological Understanding in Teacher Education: A Case of Worldview Ed-ucation in Finnish ECEC
    • Katsomuskasvatuksen yhteiskunnallinen tehtävä. Välineitä vai toisin ajattelua?
    • Worldviews and National Values in Swedish, Norwegian and Finnish Early Childhood Education and Care Curricula
    • Religious and Worldview Subjectification as an Educational Goal in Early Childhood Edu-cation and Care
    • Conserving the dignity of teaching through ethics as “Mise en question”. Journal of Philosophy of Education
    • ASIANTUNTIJAKIRJOITUS: Tiimiopettaminen osana varhaiskasvatuksen opettajankoulutusta ja monikatsomuksellista kasvatusta
    • ASIANTUNTIJAKIRJOITUS: Tekemättömyydestä ja tyhjistä sanoista tekoihin
    • Opinnäytetyö: Katsomuskasvatusmateriaalin koostaminen Monikatsomukselliset oppimisen tilat varhaiskasvatuksessa -hankkeelle
    • Master thesis: ”Halloweenkin meni silleen bilettäen ohi” – Huoltajien esittämiä merkityksiä, perusteita ja toiveita varhaiskasvatuksen katsomuskasvatukselle
  • HANKKEEN PÄÄTÖSSEMINAARI – Ohjelma ja tallenne
  • DEVELOPING WORLDVIEW EDUCATION TOGETHER
  • TERVETULOA! WELCOME!
  • TAVOITE/GOAL
  • TAUSTA/BACKGROUND
  • TUTKIMUSVISIO/RESEARCH
  • TOIMIJAT/PEOPLE
  • YHTEISTYÖ/COLLABORATION
Julkaistu 30.11.202130.11.2021 kirjoittanut Silja A Lamminmäki-Vartia

Erilaiset katsomukset ja uskonnot osaksi kasvatusta

KUVA: Varpu Heiskanen

Ismo Pellikka (vas.) ja Martin Ubani muistuttavat, etteivät lapset arvota toistensa katsomuksia tai uskontoa.

Klikkaa itsesi Itä-Suomen yliopiston nettisivuille ja lue  Itä-Suomen yliopiston hankeväen tunnelmia hankkeen loppumetreiltä!
Jutun on kirjoittanut Nina Venhe.

ps. Hankkeen päättöseminaari on 8.12.2021. Tervetuloa webinaariin!
Katso tiedot edellisestä blogitekstistä!

https://www.uef.fi/fi/artikkeli/erilaiset-katsomukset-ja-uskonnot-osaksi-kasvatusta

 

Artikkelien selaus

Edellinen artikkeliEdellinen Tervetuloa Monikatsomukselliset oppimisen tilat varhaiskasvatuksessa -hankkeen päätösseminaariin!
Seuraava artikkeliSeuraava Hanke maalissa! Katsomuskasvatukselle on tehty tilaa!

Viimeisimmät artikkelit

  • Hanke maalissa! Katsomuskasvatukselle on tehty tilaa!
  • Erilaiset katsomukset ja uskonnot osaksi kasvatusta
  • Tervetuloa Monikatsomukselliset oppimisen tilat varhaiskasvatuksessa -hankkeen päätösseminaariin!
  • Oppimisen tilaa ihmisyydelle dialogin kautta
  • Tutkittua tietoa: Helinä Rautavaaran museo katsomuskasvatuksen oppimisympäristönä

Arkistot

  • tammikuu 2022
  • marraskuu 2021
  • lokakuu 2021
  • elokuu 2021
  • kesäkuu 2021
  • toukokuu 2021
  • huhtikuu 2021
  • maaliskuu 2021
  • helmikuu 2021
  • marraskuu 2020
  • lokakuu 2020
  • toukokuu 2020
  • huhtikuu 2020
  • helmikuu 2020
  • tammikuu 2020
  • joulukuu 2019
  • syyskuu 2019
  • kesäkuu 2019
  • toukokuu 2019
Palvelun tarjoaa WordPress