Sanastoa

Tervetuloa! | Tuutorit | Mitä sosiologia on? | Tärkeitä päivämääriä | Sanastoa

Tärkeitä termejä, jotka auttavat sosiologian opiskelijaa yliopistomaailmassa selviytymisessä. Epäselvyyksissä ota yhteyttä tuutoriin tai hallituslaiseen.

• HYY: Helsingin Yliopiston Ylioppilaskunta. Järjestö vielä Kannunvalajiakin korkeammalla. Mahdollistaa mm. halvan ruokasi, järjestösi biletilat sekä asemasi opiskelijana yhteiskunnassa, ei enempää eikä vähempää. Lisää tietoa täältä.
  • Kannunvalajat: Tiedekuntajärjestö, ainejärjestöjen (kuten Kontakti) kattojärjestö. Lisää tietoa täältä. Uudella ylioppilastalolla Kannun järjestötilat, Alina-salia ympäröivät huoneet Marx, Beauvoir, Heidegger, Weber
  • Klix: Valtsikan kirjaston (U35) aula, jossa yleisen hengailun lisäksi myydään usein bilelippuja.
  • Kuppala: Kannunvalajien oma biletila. Käynti U37:n pihasta, Snellmaninkatu 14:n A- ja C-ovien välistä kellariin. Pihaan pääset kahdesta portista: Yrjö-Koskisen kadun portista U35:n vierestä tai Snellmaninkadun portista.
  • Synnäri: aka Synnytyshuone, Kontaktin oma kerhohuone. Löytyy U35:n pohjakerroksesta, vaksin kopin ja luentosalin välistä.
  • Tenttitulokset ilmestyvät ilmoitustaululle valtsikan kirjaston ja vessojen välissä U35:ssä.
  • Tiedekuntatentti: Lauantaiset kirjatenttien tenttimispäivät. Joka aineella oma tenttipäivä n. kerran kuukaudessa. Päivämäärät, salit sun muut löydät täältä.
  • U35 eli Unioninkatu 35. Harmaa laatikkomainen rakennus, sosiologien päämaja. Talon alakerrassa sijaitsevat valtsikan kirjasto, Klix sekä Synnäri, toisessa ja kolmannessa kerroksessa itse sosiologian oppiaineen tilat. Sosiologian oppiaineen kanslia on kolmannessa kerroksessa. Käynti rakennukseen Yrjö-Koskisen kadulta puoleisesta ovesta.
  • U37 eli Unioninkatu 37, Snellmania, Valtiotieteellisen tiedekunnan päärakennus. Mm. Unicafe, tiedekunnan kanslia, atk-luokka.
  • sockom eli U35:n vieressä oleva valkoinen social- och kommunal högskolanin rakennus , unicafe, atk- ja lukutiloja ja ruotsinkielisiä kollegoita