Norsu-laitoksen blogi on avattu!

Tervetuloa suomen kielen, suomalais-urgrilaisten ja pohjoismaisten kielten ja kirjallisuuksien laitoksen blogin lukijaksi! Kaverillisemmin kutsumme laitostamme Norsu-laitokseksi (= NORdica + SUomalais-ugrilaiset).

Blogissa pääset tutustumaan laitoksemme opiskelijoihin ja henkilökuntaan ja kurkistamaan alojemme ajankohtaiseen tutkimukseen. Kuten laitoksemmekin, blogimme on rennosti monikielinen, joten blogi-päivityksiä voidaan tehdä suomen, ruotsin ja englannin lisäksi kaikilla suomalais-ugrilaisilla ja pohjoismaisilla kielillä sekä romanikielellä.

Blogin kirjoittajina toimivat laitoksen tutkijat, opiskelijat ja henkilökunta. Jos haluat osallistua blogin kirjoittamiseen, jakaa kuvan tai on aihe, josta haluaisit lukea blogissa, voit ottaa yhteyttä viestintävastaavaamme.

Tervetuloa lukijaksi!

Norsu-institutionens blogg är här!

Välkommen till Finska, finskugriska och nordiska institutionens blogg! Mer familjärt kallar vi vår institution Norsu (=NORdica + SUomalais-ugrilaiset).

I den här bloggen kan du bekant dig med vår institutions studerande och personal och läsa om aktuella forskningsfrågor. Bloggen är avslappnat flerspråkig och uppdateringar kan skriva på finska, svenska och engelska och även alla finskugriska och nordiska språk och romani.

Här bloggar våra forskare, studerande och personal om vad som händer på institutionen. Om du vill delta genom att skriva texter eller dela bilder eller om du vill önska ett tema, kan du kontakta vår informationsansvariga.

Välkommen med!

Norsu’s blog is here!

Welcome to the blog of the Department of Finnish, Finno-Ugrian and Scandinavian Studies! Unofficially we call our department Norsu (= NORdica + SUomalais-ugrilaiset) which also means ”elephant” in Finnish.

In this blog you get a chance to get to know our department’s students and staff and get a glimpse of what are the hot topics in our research fields right now. Just like our department the blog is casually multilingual which means there can be posts in Finnish, Swedish and English and also in all the Finno-Ugrian and Scandinavian languages and Romany.

The writers in this blog are our researchers, students and staff. If you would like to take part in the blog by writing texts, sharing pictures or if there is an interesting topic that you would want to read about in the blog, you can contact our Information Officer.

Welcome aboard!