Kulissien takana tapahtuu

Ilmoittautuminen tiedekuntatentteihin on sähköistä, mutta vain opiskelijoille. Todellisuudessa taustalla on paljon käsityötä. Tenttisaatepaperit printataan Oodista ja sujautellaan muovitaskuihin, jotka jaetaan kuulustelijoille. Kuulustelijat puolestaan lisäävät taskuun tenttikysymykset. Kun koko paketti on valmis, taskut matkaavat tiedekuntaan ja sieltä lopulta tenttisaliin.

Kesätentti-ilmoittautumisen päätyttyä 18.5. Daniela, Niina ja Sasa käsittelivät n. 330 päärakennuksen oppiaineiden tenttisaatetta. Muistathan siis ilmoittautua tenttiin vain jos aiot myös suorittaa sen!

Man skulle kunna tro att anmälningarna till fakultetstentamina hanteras helt elektroniskt, men i själva verket ligger det en hel del handarbete bakom varje plastficka med tentfrågor som anländer till tentsalen. Tentanmälningarna skrivs ut i Oodi och sticks in i plastfickor innan de sedan delas ut till respektive lärare som skriver tentfrågorna. Tentfrågorna gör sedan tentanmälan sällskap i plastfickan, och tillsammans fortsätter de sin färd till fakulteten och därifrån slutligen, efter sortering, till rätt tentsal.

Efter att anmälan till sommartenterna tagit slut 18.5, tog Daniela, Niina och Sasa hand om ca 330 tentanmälningar. Du tänker väl på att bara anmäla dig till en tent om du verkligen tänkt gå!

Video Sasa Tkalcan, tekstit Niina Niskanen ja Daniela Silén.