Pedagoginen suhde koulun toiminnan edistäjänä

Pedagoginen suhde on mielestäni koulun toiminnan kulmakivi, ja tähän suhteeseen nojautuva opettaja pystyy kultivoimaan oppilaissaan hyvinvointia ja positiivisempaa asennetta koulua kohtaan. Maailmassa, jossa koulut ovat enenevissä määrin kiinnostuneita oppilaiden kouluhyvinvoinnin kehittämisestä, ei voida aliarvioida sitä hyvinvoinnin kehitystä, joka kumpuaa opettajan luokkahuoneen toiminnasta ja opettajan prioriteeteista. Tällä videolla esittelen tutkielmaani, joka käsittelee pedagogisen suhteen roolia hyvinvoinnin ja koulunäkemyksien selittämisessä.

Benjamin Hyrsky

Pedagoginen suhde – koulun kulmakivi: Subjektiivisen kouluhyvinvoinnin ja koulunäkemyksien selittäminen pedagogisen suhteen laadulla.