Suunnistuksen huumaa!

Teksti ja kuvat: Kirsi Ikonen ja Matti Siitonen

Talojen maalaaminen oikeilla väreillä antoi haastetta.

Saimme torstaina 22.3. vieraaksemme Pihlajiston ala-asteelta reippaita 5-luokkalaisia Summamutikka-luokkaan. Yksi luokan ohjelmatoiveista oli blogin perusteella valittu Amazing race of Math. Ohjelmassa olikin 12-rastinen Amazing race of Math -suunnistus. Luokka oli hyvissä ajoin paikalla ja ohjeistuksen jälkeen pääsimmekin vauhdikkaasti aloittamaan suunnistamisen.  Kierrettäviä rasteja olivat mm. Pilvenpiirtäjät, Pieni tornipulma, Tulitikkuongelma, Al’tourist.

Oppilaat rakennuspuuhissa!

Joukkueet suoriutuivat erinomaisesti ja puolet joukkueista kerkesivät kiertämään kaikki rastit. Oikeita vastauksia saatiin jokaiselta rastilta ja lempirasteja olivat mm. Susi, lammas, kaali -ongelma sekä Suklaata!-pulma. Oppilaat vaikuttivat tykkävään suunnistuksesta ja siitä, että pääsivät kiertelemään ympäri kampusta.

Tikkupulmakin saatiin ratkaistua.

Kiitos ilahduttavasta käynnistä ja tervetuloa uudelleen! 🙂